آغاز آزمایش بالینی واکسن ترکیبی کرونا در چین

سرویس ایران- مقامات بهداشتی چین اعلام کردند واکسن ترکیبی ویروس کرونا که توسط گروه تحقیقاتی پروفسور «چِن وِی» در پژوهشکده علوم پزشکی فرهنگستان نظامی چین تولید شده مجوز آزمایش بالینی کسب کرده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از ایرنا گروه تحقیقاتی پروفسور «چِن وی» پس از رسیدن به وو هان در ۲۶ ژانویه با استفاده از امکانات موسسات برتر محلی، بر اساس نتایج موفق واکسن ابولا و با غنیمت شمردن هر ثانیه، تحقیقات روی داروسازی، فارماکودینامیک، داروشناسی و سم شناسی درباره کرونا را انجام داد و به سرعت طرح واکسن ترکیبی کرونا را ارائه داد.

این گزارش می افزاید: کار تولید این واکسن تحت معیارهای «مقررات مدیریت و نظارت بر کیفیت دارو» و همچنین ارزیابی ایمن و مؤثر بودن واکسن های طرف ثالث و بررسی کیفی، از دو روز پیش آغاز شده است.

پروفسور چِن وِی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران رادیو و تلویزیون مرکزی چین توضیح داد: طبق معیارهای بین المللی و قوانین داخلی چین، امور آماده سازی اولیه برای تولید ایمن، مؤثر، با کیفیت تحت کنترل و گسترده واکسن کرونا انجام شده است.

همزمان با پیشرفت های چین در ساخت واکسن کرونا، چند کشور دیگر از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا و آلمان نیز مدعی ساخت واکسن اولیه کرونا شده اند که در مرحله آزمایش بالینی است.

کد خبر 256923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha