توافق بغداد و اربیل بر سر تشکیل کمیته هماهنگی برای حل‌وفصل مشکلات فیمابین

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هیئت اعزامی دولت اقلیم کردستان به پایتخت عراق از دستیابی به توافق با دولت فدرال بر سر تشکیل یک کمیته هماهنگی عالی برای حل و فصل مشکلات میان دو طرف خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر امروز (یک شنبه) از دفتر اطلاع رسانی بیگرد طالبانی، وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان نقل کرد که یک هیئت بلندپایه به ریاست وی و عضویت خالد شوانی، وزیر مشاور در امور مناطق مورد مناقشه خارج از اداره اقلیم به شهر بغداد، پایتخت این کشور سفر کرده است.

دفتر اطلاع رسانی طالبانی ضمن اعلام این که هیئت بلندپایه دولت اقلیم کردستان در بغداد با فواد حسین، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر عراق در امور مالی دیدار کرده و در این دیدار نیز به مسئله پرداخت مطالبات مالی کشاورزان اقلیم پرداخته، تاکید کرد که هیئت مذکور با برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور نیز در راستای حل و فصل پرونده های حل نشده دیدار خواهد کرد.

دفتر اطلاع رسانی وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان همچنین اهداف سفر هیئت بلندپایه را دستیابی به راه حل برای پرداخت مطالبات مالی کشاورزان اقلیم که از آغاز سال گذشته میلادی تاکنون پرداخت نشده و حل و فصل مشکلات کشاورزی میان بغداد و اربیل برشمرد.

بنا بر اعلام دفتر اطلاع رسانی طالبانی، هیئت بلندپایه اقلیم کردستان در بغداد با وزرای کشاورزی و منابع آبی دولت فدرال عراق نیز دیدار کردند و در جریان این دیدار نیز بر سر تشکیل یک کمیته هماهنگی عالی میان اربیل و بغداد برای بازنگری و بررسی مشکلات میان دو طرف و راه های حل و فصل آنها توافق به دست آمد.

دفتر اطلاع رسانی وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان در پایان نیز خاطر نشان ساخت که در دیدار هیئت بلندپایه اقلیم و وزرای کشاورزی و منابع آبی دولت فدرال عراق همچنین مشکلات مربوط به آب، آبیاری، منابع آبی، احداث و ترمیم سدها و وام های دریافتی این کشور از توافقنامه های بین المللی مربوط به کشاورزی و مبارزه با بیابان زایی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

کد خبر 253563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha