سهمیه صادرات دام سبک  کرمانشاه باید افزایش یابد

سرویس کرمانشاه _ رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست ویژه بررسی وضعیت صادرات دام سبک استان که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد بر لزوم بالا بردن سهمیه استان در صادرات دام سبک تاکید کرد.

به گزارش کردپرس؛ کیوان کاشفی در این نشست افزود: برای این کار نیاز به ایجاد مکانیزمی براساس ساختارهای لازم زیرنظر جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان دام هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح سهمیه استان؛ در ادامه عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر باید در این زمینه اقدام کند، البته همه باید برای بالا بردن سهمیه استان تلاش کنند.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در صادرات دامی سابقه تاریخی دارد؛ افزود: در گذشته بیش از 50% صادرات دام زنده از طریق مرزهای رسمی استان صورت می‌گرفته ولی متاسفانه اکنون هیچکدام از مرز‌های استان کرمانشاه برای صادرات دام انتخاب نشده است.

بهزاد باباخانی گفت: اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان دام زنده از سال 84 با 264 عضو در حال فعالیت است و در این حوزه استان کرمانشاه باید به عنوان محور انتخاب می شد.

در ادامه این نشست عضو هیأت رئیسه اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان دام زنده گفت: در سالیان گذشته حدود ۷۰٪ صادرات کشور درحوزه دام زنده را استان کرمانشاه انجام داده است.

ایرج نوری افزود: اتحادیه کرمانشاه نام آشناست و سال‌ها فعالیت در این زمینه داشته است.

در پایان این نشست رئیس اتاق کرمانشاه به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیشنهاد کردند تا یک سهمیه اختصاصی در مرحله بعد در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

کد خبر 24569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha