سال 2022 سال آزادی است/پارتی با ترکیه همکاری نکند

سرویس ترکیه - Kongra-Gel با انتشار بیانیه ای به مناسبت سال نو میلادی از پارتی خواست تا دست از همکاری با حکومت ترکیه بردارد.

به گزارش کردپرس، کنگره خلق کردستان (Kongra-Gel) با انتشار بیانیه ای به مناسبت آغاز سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد که این سال سال آزادی عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) باشد. Kongra-Gel از حزب دموکرات کردستان (پارتی) خواست تا دست از همکاری با حکومت ترکیه بردارد.

به نوشته فرات، Kongra-Gel با بیان این که حکومت ترکیه در سال 2021 به زبان، فرهنگ، تاریخ، زندانیان و ارزش های معنوی کردها حمله کرده است، نوشت: «حکومت ترکیه با حمله به کردستان سوریه، شنگال، مخمور و اقلیم کردستان در سال 2021 ثابت کرد که برای حل مسئله کرد در کردستان باید پیش از همه حکومت نژادپرست ترکیه برچیده شود. تا زمانی که این حکومت برقرار است مردم کردستان روی آزادی و ثبات را نخواهند دید.»

Kongra-Gel با اشاره به همکاری دولت اقلیم کردستان با ترکیه از پارتی خواست تا هرچه سریع تر دست از همکاری با حکومت ترکیه بردارد زیرا حکومت ترکیه به زودی برچیده خواهد شد و این کار هم برای پارتی و هم برای مردم کردستان مفید است.

کد خبر 24198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha