مردم شمال و شرق سوریه باید در برابر حملات ترکیه متحد شوند

سرویس ترکیه - جنبش TEV-DEM در واکنش به حملات ترکیه به کوبانی از مردم شمال و شرق سوریه خواست تا در برابر حملات حکومت ترکیه یکپارچه شوند.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دمکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه ای در واکنش به حملات هوایی دو روز پیش حکومت ترکیه به کوبانی ضمن انتقاد از سکوت جامعه جهانی به این حملات، از مردم شمال و شرق سوریه خواست تا در برابر حملات حکومت ترکیه متحد شوند.

TEV-DEM در این بیانیه که در سایت خبری فرات به انتشار رسید، ضمن اشاره به حملات پهپادی اخیر ترکیه به شمال و شرق سوریه اعلام کرد: «تحرکات فراوان پهپاد های جاسوسی ترکیه در آسمان کردستان سوریه و همچنین تحرک آنها در نوار مرزی و بمباران و تخریب و کشتار به رویه عادی حکومت ترکیه تبدیل شده است. حکومت ترکیه هر زمان که بخواهد بدون تمایز بین مناطق نظامی یا غیر نظامی، دست به بمباران این مناطق می‌زند.»

TEV-DEM افزود: «تمام شهرهای شمال و شرق سوریه با تهدید حملات زمینی و هوایی حکومت اشغالگر ترکیه و جنایت های غیر انسانی و قتل‌عام آن مواجه هستند. ترکیه با این جنایت ها، تمام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و به هیچ یک از قوانین و معاهدات بین‌المللی و حقوقی پایبند نیست.»

جنبش جامعه دمکراتیک در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به حملات اخیر حکومت ترکیه به زرگان و شنگال و کشته شدن یوسف گلو و فرزندان او در شنگال، همچنین کشته شدن مروان بدل رئیس مشترک اداره خودگردان شنگال، این حملات را نشانه شکست حکومت ترکیه در بحران های اخیر این کشور دانست و نوشت: «این حملات تروریستی حاکی از ترس حکومت اشغالگر ترکیه، در نتیجه بحران‌های اجتماعی و اقتصادی هستند و نشان می‌دهند که سیاستمداران شکست خورده این کشور نمی‌توانند مسیر سیاست را دنبال کنند، به همین دلیل راهکار جنگ افروزی را برگزیده اند. آنها همچنین از سکوت مجامع بین‌المللی سوءاستفاده می کنند.»

TEV-DEM سکوت مجامع بین‌المللی و خصوصا سکوت روسیه و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را در برابر حملات ترکیه محکوم کرده و آنها را «شریک این جنایت ها» دانست.

بیانیه TEV-DEM در پایان از تمام عناصر و هویت‌های تشکیل دهنده منطقه خواست تا دستاوردها و ارزش‌های به دست آمده از مقاومت خود را حفظ کرده و در مقابل حکومت ترکیه متحد و یکپارچه شوند.

کد خبر 24197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha