محکوم شدن شهردار وان و عضو ارشد HDP به 8 سال زندان به اتهام عضویت در PKK

سرویس ترکیه - شهردار منتخب HDP شهر وان، به اتهام عضویت در PKK و مصرف پول شهرداری برای این حزب به 8 سال و 3 ماه زندان محکوم شد.

به گزارش کردپرس، بکر کایا شهردار سابق وان از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به اتهام عضویت در سازمان تروریستی و شرکت در راهپیمایی های اعتراضی غیر قانونی به 8 سال و 3 ماه زندان محکوم شد.

به نوشته مزوپوتامیا، بکر کایا که خود بیش از 5 سال است در زندان به سر می برد، به اتهام «شرکت در راهپیمایی های اعتراضی غیر قانونی و سرپیچی از دستور پلیس مبنی بر متفرق شدن» عضویت در سازمان تروریستی، استفاده از نام سازمان های تروریستی برای تهدید دیگران، و کمک آگاهانه و از روی عمد به گروهک تروریستی، به 8 سال و 3 ماه زندان محکوم شد. حکم زندان بکر کایا از سوی دادگاه تجدید نظر ارزروم نیز تأیید شد.

ادعاهایی مانند ساخت پل برای اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) از سوی شهرداری HDP، شرکت در تشییع جنازه اعضای PKK، بردن کیسه های پول شهرداری به قندیل، و ... محتویات پرونده کایا را تشکیل می دهند که بسیاری از آنها هرگز اثبات نشدند. حکومت ترکیه پس از برکناری او که در انتخابات به شهرداری برگزیده شده بود، یک فرد دیگر را به جای او منصوب کرد.

کایا در دفاعیات خود گفت: «برای من هیچ اهمیتی ندارد که دادگاه شما چه تصمیمی می گیرد. ممکن است که من قربانی این سیستم شوم اما در نهایت پیروزی از آن ما خواهد بود و ما دستاوردهای بزرگی را از این مبارزه به دست خواهیم آورد.»

کد خبر 24005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha