ترکیه تحمل یک بحران ارزی دیگر را ندارد

سرویس ترکیه - روزنامه واشنگتن پست هشدار داد که ترکیه اگر زودتر برای تثبیت ارزش لیر اقدام نکند، دیگر نمی تواند در برابر بحران اقصادی دوام بیاورد.

به گزارش کردپرس، روزنامه واشنگتن پست با بررسی بحران اقتصادی در ترکیه نوشت که این کشور اگر زودتر به حل بحران اقتصادی و تثبیت ارزش لیر نپردازد نمی تواند در برابر یک بحران ارزی دیگر دوام بیاورد.

در پی کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه (TCMB) و افزایش شدید قیمت دلار در ترکیه، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ای به بررسی بحران اقتصادی ترکیه پرداخت و نوشت: اقتصاد ترکیه روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد و نگرانی ها در این کشور به دلیل بی ثباتی مالی به شدت رو به افزایش است.

در این مقاله آمده است که کاهش خودسرانه نرخ بهره توسط بانک مرکزی دلیل اصلی بی ثباتی اقتصادی اخیر است. این در حالی است که نرخ بهره در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است. همچنین سیاست پولی غیر معمول تاثیر منفی بر لیر ترکیه داشته و علیرغم مداخلات ارزی CBRT، لیر ترکیه در سال جاری بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

واشنگتن پست با بیان این که اعتماد مردم ترکیه به بانک مرکزی این کشور روز به روز کاهش یافته است، نوشت که شهروندان ترکیه به دلیل بی ثباتی اقتصادی مجبور شده اند از ارزهای دیگر به جای لیر استفاده کنند.

واشنگتن پست با بیان این که ترکیه برای احیای اقتصاد خود نیاز به یک برنامه جامع دارد، پیش بینی کرد که بی ثباتی اقتصادی و عدم تثبیت ارزش لیر هرچه بیشتر طول بکشد، تهدید بزرگتری علیه اقتصاد ترکیه به وجود خواهد آمد.

کد خبر 23698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha