ساماندهی راه های روستایی کردستان در اولویت قرار گیرد

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه ارتقای راه های روستایی استان انجام شده است، بر ساماندهی راه های روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار با مدیرکل، معاونان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان، گفت: بنده به خاطر ترددهای زمینی هفتگی و بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها و روستاها، در جریان وضعیت جاده‌های استان قرار دارم.

وی افزود: گزارش های ارائه شده نشان می دهد که اقدامات و فعالیت‌های این بخش رضایت‌بخش بوده و امیدواریم در چند سال آینده با اولویت‌بندی، وضعیت راه‌های استان سر و سامان بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای ساماندهی راه‌های روستایی در استان اظهار کرد: انتظار می‌رود در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم، راه‌های روستایی خاکی در استان بهسازی و آسفالت شود.

حجت الاسلام پورذهبی همچنین خواستار تسریع در حل مشکلات مرز رسمی باشماق و بهبود وضعیت جاده‌ها با توجه به حادثه‌خیز بودن محورهای استان شد و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت معادن نیز برای تخصیص اعتبارات و تسریع در اجرای پروژه‌ها بهره برد.

بکارگیری تمام ظرفیت ها برای بهبود وضعیت راه های کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز با اشاره به تعامل و بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی و بهبود وضعیت راه‌های استان، بیان کرد: تاکنون در همین راستا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از معادن کردستان جذب و تفاهم‌نامه ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز در حال انجام است.

محمدراشد مدرس گرجی یادآور شد: از اعتبارات جذب شده، چندین راه روستایی استان در حال ساخت است، بی شک با برنامه‌ریزی درست می‌توان به هدف که همان ساماندهی نقاط ضعف جاده‌های کردستان است، رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین مشکلات ما در حوزه راه‌های روستایی استان است، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت مسئولان ارشد استانی در جذب اعتبارات، بتوانیم مشکلات این بخش را حل و دغدغه‌های مردم را رفع کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار راننده و ۹ هزار دستگاه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مسافربری استان، اظهار کرد: سالانه هشت میلون تن کالا و اقلام اساسی از مبدا استان به داخل کشور حمل می شود و ۲ میلیون نفر جابجایی مسافر از ناوگان عمومی در استان که این آمار به دلیل وضعیت کرونایی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدرس گرجی همچنین به وجود هشت هزار کیلومتر راه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی بوده که ۵۰ درصد آن آسفالت و مابقی خاکی و شنی است.

وی ادامه داد: راهداری متولی حفظ و نگهدرای راه‌های روستایی ساخته شده است و راه‌های شهری نیز بر عهده راه و شهرسازی است که پس از اتمام برای نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تحویل این اداره کل می شود.

کد خبر 23706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha