پرداخت بودجه حقوق کارمندان از سوی دولت مرکزی به تقویت روابط بغداد و اربیل می انجامد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نامزد برنده اتحادیه میهنی کردستان در انتخابات مجلس عراق بر ضرورت ادامه ارسال ماهیانه بودجه 200 میلیارد دیناری به اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق کارمندان تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی اتحادیه میهنی به زبان عربی، نرمین معروف در این باره گفت: باید ارسال ماهیانه 200 میلیادر دینار از سوی دولت مرکزی برای اقلیم کردستان تا زمان تصویب بودجه سال 2022 ادامه یابد و مسئولان مربوطه در این باره به صراحت تأکید کرده اند.

نرمین معروف افزود: ادامه ارسال بودجه مذکور از سوی بغداد، باعث تقویت روابط بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان و تقویت هیأت مذاکره کننده اقلیم و روند گفتگو بین طرفین خواهد شد. همچنین پایبند طرفین به بندهای توافق امضا شده بین آنها را تقویت خواهد کرد.

یادآور می شود هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان پس از مذاکراتی طولانی و نفس گیر به توافقی دستی یافتند که براساس آن دولت مرکزی عراق ماهیانه 200 میلیارد دینار بابت پرداخت حقوق کارکنان، برای دولت اقلیم کردستان واریز نماید.

کد خبر 23559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha