گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره فعالیت پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا همچنان اقدامات پ.ک.ک در ترکیه را « تروریستی» توصیف کرده و تعداد نیروهای آن را بین 4000 تا 5000 تن عنوان کرده است. آمریکا همچنین از ناتوانی مالی نیروهای کرد-عرب سوریه در مقابله با نیروهای داعش خبر داده است.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا گزارش تازه ای درباره فعالیت های « تروریستی» در سال 2020 منتشر کرده و در آن به اقدامات برخی گروه های مسلح کردی مانند پ.ک.ک اشاره کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنان اقدامات پ.ک.ک در ترکیه را « تروریستی» توصیف کرده و نوشته است اقدامات نظامی پ.ک.ک در طی سال های گذشته بی وقفه ادامه داشته و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای نظامی ترکیه شده است.

وزارت خارجه آمریکا تعداد نیروهای پ.ک.ک را بین 4000 تا 5000 تن عنوان کرده و معتقد است عمده منابع مالی این گروه معارض در ترکیه از دیگر کشورهای اروپا و توسط جامعه کردهای مهاجر ساکن در این کشورها تامین می شود.

وزارت خارجه آمریکا به فعالیت نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابله با داعش نیز اشاره کرده و گفته است این نیروی کرد-عرب حدود 2000 تن از اعضای کشورهای خارجی داعش را بازداشت کرده و 5000 عضو سوری داعش و 2000 جنگجوی عراقی این گروه نیز در اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارند.

وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است نیروهای کرد سوریه منابع لازم برای ادامه بازداشت نیروهای داعش را ندارند. به همین دلیل، آمریکا از کشورهای جهان و بویژه اروپا خواسته است اتباع عضو داعش خود را از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خارج کنند.

کد خبر 23513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha