مایه شرم دولت AKP است که مردمش گرسنه هستند و ایرانی ها برای خرید به ترکیه می آیند

سرویس ترکیه - یکی از رؤسای حزب سعادت ترکیه از سفر ایرانی ها به ترکیه برای خرید ارزان انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، مصطفی عبدالرزاق یکی از رؤسای حزب سعادت ترکیه با ابراز خشم از هجوم مسافران ایرانی و بلغارستانی به ترکیه، گفت در حالی که مردم ما دارند گرسنگی می کشند، خارجی های ایرانی و بلغارستانی خریدهایشان را از کشور ما انجام می دهند.

در پی کاهش 500 واحدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه و سقوط ارزش لیر، مرزهای شرقی و غربی ترکیه شاهد ترافیک شدید از سوی شهروندان دو کشور ایران و بلغارستان شدند. هزاران شهروند بلغارستانی با سفر به ادیرنه اقلام ضروری زندگی را از فروشگاه های ترکیه خریده و بازگشتند. از سوی دیگر شهروندان ایرانی تمام هتل های شهر وان را برای آغاز سال نو میلادی رزرو کردند.

بنا بر گزارش روزنامه گورونوم، مصطفی عبدالرزاق با اشاره به سفر گردشگران ایرانی و بلغارستانی به مرزهای شرقی و غربی کشور ترکیه، گفت: «در حالی که مردم ما به خاطر فقر در صف های طولانی برای خرید نان ارزان می ایستند، بلغارها به ادیرنه و ایرانی ها به وان می روند تا ماشین های خود را از خریدهایشان پر کنند.»

عبدالرزاق با انتقاد از بحران اقتصادی ایجاد شده از سوی حکومت گفت: «مردم ما ساعت ها در صف اقلام ارزان می ایستند. آیا چنین منظره ای شایسته کشوری مثل ترکیه است؟ آیا حزب عدالت و توسعه (AKP) پس از بیستمین سال زمامداری اش باید چنین میراثی را برای ترکیه به یادگار بگذارد؟ ترکیه ای که مردمش حتی پول خرید اقلام ضروری زندگی را هم ندارند، مایه شرم حکومت است.»

کد خبر 23512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha