شاهدی که علیه وکلای اوجالان شهادت داده بود: من این ها را نمی شناسم

سرویس ترکیه - شاهدی که علیه وکلای اوجالان شهادت داده بود اذعان کرد که هیچ کدام از آنها را نمی شناسد.

به گزارش کردپرس، دادگاه رسیدگی به پرونده قضائی وکلای عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) در حالی برگزارش شد که شاهد پرونده اعلام کرد این افراد را نمی شناسد اما علیه آنها شهادت داده است.

به نوشته مزوپوتامیا، دومین جلسه رسیدگی به شکایت علیه رزان ساریجا، علی مادن، باران دوغان، چنگیز یورکلی، اینان آکمشه، محمود تاشچی و محمت سلیم اوکچو اوغلو وکلای عبدالله اوجالان به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی» برگزار شد. مادن، دوغان، یورکلی، آکمشه و وکلای آنها در جلسه ای که در سی و سومین دادگاه کیفری استانبول در چاغلایان برگزار شد حضور داشتند. از آنجایی که رئیس دادگاه در مرخصی بود، قاضی دیگری ریاست این جلسه را بر عهده گرفت.

در این جلسه آکمشه اعلام کرد که به هیچ عنوان شاهد این پرونده را نمی شناسد. باران دوغان نیز اعلام کرد که در 15 سال گذشته علیه تمام وکلایی که وکالت زندانیان امرالی را بر عهده گرفته اند پرونده قضائی تشکیل شده است. محاکمه وکلای اوجالان به دلیل رفتن به امرالی نقض قانون اساسی و نقض حقوق بشر است.

او همچنین از تغییر دایم دادستان ها و قضات پرونده در این 15 سال انتقاد کرد.

پس از این شاهد پرونده که خود در زندان ازمیر نگهداری می شود احضار شد و اعلام کرد که هیچ کدام از وکلایی را که علیه آنها شهادت داده نمی شناسد. او سپس گفت که علیه این افراد یک شهادت عادی داده و اعلام جرم کرده است و نمی داند چطور این پرونده تبدیل به یک پرونده امنیتی شده است. او گفت که فکر می کند این اتفاق یک توئطه امنیتی باشد.

ریاست دادگاه بدون این که دلیل شهادت شاهد را بپرسد جلسه بعدی این دادگاه را به 17 مارس موکول کرد.

لازم به ذکر است که استفاده از شهادت شاهدان پنهانی به نوعی رویه عادی در دادگاه های ترکیه علیه فعالان سیاسی کرد بدل شده است. تا جایی که بسیاری از افراد با همین شهادت به حبس های طولانی مدت حتی حبس ابد نیز محکوم شده اند.

کد خبر 23461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha