جوان سردشتی در کانال مانش جان باخت

سرویس آذربایجان غربی- مقامات فرانسه ملیت پناهجویانی که سه هفته پیش در کانال مانش غرق شدند را اعلام کردند که در بین آنها جنازه یک جوان سردشتی قراردارد.

به گزارش کردپرس، بر اثر غرق شدن یک قایق پناهجویان در کانال مانش در اوایل آذر ماه امسال حدود ۳۰ تن جان خود را از دست دادند و بنا بر معلومات پلیس فرانسه این رویداد در نزدیکی سواحل کاله رخ داده است. دولت فرانسه می گوید که در بین قربانیان ۱۶ کرد عراقی و ۴ افغانستانی هستند که به خانواده‌های آنها اطلاع رسانی شده است.

همچنین یکی از قربانیان "سیروان علیپور" جوان ایرانی ۲۳ ساله از شهر سردشت استان آذربایجان‌غربی است.

خانواده علیپور از روز حادثه تماسشان با فرزندشان قطع شده بود و اکنون آنها می خواهند از طریق وزارت امور خارجه ایران برای بازگرداندن جسد فرزندشان تلاش کنند.

سیروان علیپور، ۲۷ شهریور ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد و پس از سه هفته به ایتالیا رسید و صبح ۴ آذر در کانال مانش به همراه دستکم ۲۷ پناجوی دیگر دچار حادثه شد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت؛ این واقعه را از زمان گردآوری آمار در سال ۲۰۱۴، بزرگترین تلفات جانی در کانال مانش خوانده است.

کردپرس پیشتر یادداشتی به قلم یکی از معلمان سیروان علیپور جوان جانباخته در کانال مانش را منتشر کرده بود، در آن یادداشت «عثمان عباسی»، فرهنگی و کنشگر اجتماعی با انتقاد از نبود برنامه ریزی واقع گرایانه و عملگرا در حوزه آموزش و پرورش، سعی کرد بود چند مورد از واقعیت های سوزناکی که در حیطه شغلی اش با آن ها روبه رو بوده را بازگو کند از دانش آموزی که شبها کولبری می کرد یا دیگری که در مسیر مهاجرت در آب های کانال بین فرانسه و انگلیس جانش را از دست داد.

به گفته معلم "سیروان"، «او شاگرد کنجکاو و شوخ کلاس بود . گاهی وقت ها بازیگوشی می کرد، چیزی وسط کلاس درس می پراند. من هم دوستش داشتم. شوخ تر از او پاسخ های به ایشان می دادم... ».

گفتنی است؛ هشتم آبان ماه ٩٩ بود طوفان دهشتناک به کانال مانش زد. طوفانی که قایق مهاجران سردشتی را واژگون کرد و ٢٢ مسافرش را به آب انداخت. در این حادثه خانواده پنج نفره ایران‌نژاد با سه کودک آنیتا ٩ساله، آرمین ٦ ساله و آرتین ١٥ ماهه در مسیر مهاجرت به بریتانیا در کانال مانش غرق شدند.

سال گذشته نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس اعلام کرد: ا حدود هزار نفر از شهرستان مرزی سردشت به امید یک زندگی مناسبتر به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

کد خبر 23402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha