1430 روستای کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ۴۳۰ روستای کردستان برابر با ۹۳ درصد روستاهای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: در مجموع یک هزار و ۵۹۶ روستا در کردستان قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون یک هزار و ۴۳۰ مورد آن از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای ۱۲ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری شهری و روستایی گاز در استان، اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و روستایی کردستان به ۹۶.۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان هزینه گازرسانی به هر خانوار روستایی را بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان به شبکه سراسری گاز متصل شود.

فعله‌گری با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی در سطح استان از گاز بهره‌مند هستند، ادامه داد: برای گاز رسانی به هر واحد صنعتی تا سقف ۶ میلیارد ریال هزینه می‌شود، بنابراین صاحبان واحدهای تولیدی در این زمینه هزینه ای متقبل نمی شوند.

وی در ادامه به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط مشترکان اشاره کرد و یادآور شد: در کنار لزوم رعایت این مهم از جانب مشترکان خانگی، ادارات نیز موظف هستند ۱۰ درصد از مصرف گاز طبیعی خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

کد خبر 23207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha