عضو ارشد جنبش تغییر: شکایات باعث ایجاد تغییر چندانی در نتایج انتخابات عراق نمی شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جنبش تغییر در اقلیم کردستان به احتمال به وجود آمدن تغییر فراوان در نتایج انتخابات به دلیل ارائه شکایت علیه نتایج در دادگاه عالی فدرال واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "کاوه محمد" در این باره گفت: نتایج انتخابات اخیر، تا حد زیادی به صورت کنونی تأیید خواهد شد، به ویژه اینکه اعتراضات و شکایت های ارائه شده، تأثیر قوی بر نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات ندارد.

کاوه محمد افزود: برخی از تغییرات به وجود آمده، باعث ایجاد تفاوت فراوانی در نتایج اعلام شده نخواهد شد و دادگاه عالی فدرال نتایج را طی هفته های آتی تأیید خواهد کرد.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و شمار کرسی های جریان صدر بیش از سایر جریانات سیاسی بوده است. همچنین جریانات سیاسی مشهور عراق به دنبال کاهش تعداد کرسی هایشان در انتخابات، یک تشکیلات جدید موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری شکایت ها و اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. این در حالی است که رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

کد خبر 23201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha