تشکل نشدن دادگاه بین المللی محاکمه اعضای داعش به دلیل عدم حمایت سیاسی غرب از کردهای سوریه

سرویس جهان- به گفته وزارت خارجه سوئیس، این کشور و دیگر کشورهای غربی از اداره خودگردان کردی که هنوز به رسمیت شناخته نشده، برای تشکیل دادگاه بین المللی در جهت محاکمه 10000 عضو داعش در سوریه حمایت نکرده اند.

به گزارش کردپرس، برخی کارشناسان سازمان ملل متحد به نشریه سوئیس اینفو و خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند کشورهای جهان باید اقدام به خروج اتباع خود از زندان های تحت کنترل کردهای سوریه کنند.

مقامات کرد سوریه بارها از 54 کشور جهان که حدود 70000 تن از اتباع آنها عضو داعش و یا وابسته به آنها بوده و در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه هستند، خواسته اند آنها را از سوریه خارج کنند زیرا کردها توانایی محافظت از آنها را که از سال 2019 در کمپ ها و زندان های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه به سر می برند، ندارند.

برخی کشورهای خارجی پیشنهاد کرده اند که دادگاهی بین المللی با حمایت کشورهای غربی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تشکل شود زیرا بیشتر کشورهای جهان حاضر نیستند 10000 جنگجوی داعشی را در داخل این کشورها محاکمه کنند و یا حتی آنها را راه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه سوئیس درباره سرنوشت پیشنهاد تشکیل دادگاه بین المللی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به سوئیس اینفو گفته است این تلاش بدون نتیجه مانده است.

به نوشته سوئیس اینفو و آسوشیتدپرس، کشورهای غربی حاضر نیستند با اداره خودگردان کردی در شمال سوریه رابطه سیاسی برقرار کنند زیرا این منطقه به رسمیت شناخته نشده و آنها حاضر نیستند با آنرابطه دیپلماتیک برقرار کنند.

وزارت خارجه سوئیس نیز به نشریه سوئیس اینفو گفته است این کشور از اداره خودگردان کردی که یکی عامل یک دولتی محسوب می شود برای تشکیل دادگاه حمایت نمی کند.

کد خبر 23119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha