ما به دنبال ایجاد حکومتی بدون تبعیض هستیم

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو در سفر به اورفا به مردم قول داد که حزبش در فردای حکومت بر مردم تبعیض روا ندارد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سفر به اورفا به مردم قول داد که حزب او در فردای حکومت بدون ایجاد تبعیض به مردم خدمت کند.

به نوشته مزوپوتامیا، قلیچدار اوغلو در سخنرانی خود بدون این که به مسئله کُرد اشاره ای کند، درباره مشکلات روز این استان از جمله بیکاری و بحران اقتصادی سخن گفت. او خطاب به شهروندانی که در نظرسنجی های انتخاباتی خود را بلاتکلیف معرفی می کنند، گفت: «ما می خواهیم بدون ایجاد تبعیض، فارغ از هویت و سبک زندگی مردم، به آنها خدمت کنیم.»

قلیچدار اوغلو در این سفر برای بار دوم به دیدار امینه شن یاشار مادر کُرد اهل سوروچ رفت که اکنون روزهاست که در مقابل ساختمان دادگستری اورفا به جستجوی عدالت نشسته است. سزگین تانری کولو نماینده کَرد CHP در این دیدار سخنان امینه شن یاشار را که نمی تواند به زبان ترکی سخن بگوید، برای قلیچدار اوغلو ترجمه کرد.

قلیچدار اوغلو گفت: «ما عدالت را محقق خواهیم کرد. عاملان کشتار خانواده شما را شناسایی و معرفی خواهیم کرد. شما از زاویه عدالت و ما از زاویه سیاست به این موضوع نگاه خواهیم کرد. هر کسی که وجدان دارد باید در این پرونده جانب حق را بگیرد. زیرا این پرونده، مربوط به مادری است که زبان ترکی نمی داند، و همسر و فرزندان خود را در کشتار از دست داده است. باید هر کسی که اندک بهره ای از انسانیت برده است، به دفاع از این مادر بپردازد. »

قلیچدار اوغلو با اشاره به عدم استقلال قوه قضائیه از حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP)، گفت: «این موضوع ربطی به سیاست و حزب بندی ندارد، این موضوع مسئله ای مربوط به عدالت است. در حالی که همه اسناد مربوط به عاملان قتل وجود دارند هیچ قاضی و دادستانی جرأت رسیدگی به این پرونده را ندارد زیرا این فرد یک نماینده AKP است. نماینده باشد و یا رئیس جمهور فرقی ندارد باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشد.»

کد خبر 23013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha