اگر دستگاه قضایی عراق شکایات انتخاباتی را بررسی نکند در سازمان ملل شکایت می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح تأکید کرد: در صورتی که دستگاه قضایی عراق درباره موضوع تقلب در انتخابات و دستکاری نتایج آن، حکم صادر نکند و دلایل ارائه شده به آن در اثبات این موضوع را نپذیرد، موضوع را در سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "علی الفتلاوی" در این باره گفت: دستگاه قضایی بهترین نهاد برای بررسی شکایت های انتخاباتی و بررسی دستکاری نتایج و تقلب در روند برگزاری آن است و ما در زمینه نهایی کردن امور و احقاق حق به آن، امیدوار هستیم.

الفتلاوی افزود: هادی عامری رئیس ائتلاف فتح در کنفرانس خبری اش، به طور صریح دلایل وقوع تقلب در انتخابات را ارائه و به دستگاه قضایی اعلام کرد. امیدواریم دستگاه قضایی عادلانه در این باره، حکم نهایی را صادر کند.

عضو ارشد ائتلاف فتح تصریح کرد: در صورتی که دادگاه عالی فدرال پس از ارائه دلایل مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات، پاسخگو نباشد و یک نماینده را برای تبیین مسائل مربوط به انتخابات مذکور و ارائه دلایل مبنی بر وقوع تقلب در آن به سازمان ملل خواهیم فرستاد.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و جریان صدر در رأس احزاب و جریانات برنده قرار دارد. این در حالی است که شمار کرسی های جریانات سیاسی مشهور عراق کاهش یافته است و آنها تشکیلات جدیدی موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. همزمان رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

همچنین کمیسیون انتخابات عراق اخیرا نتایج نهایی را برای تأیید و اعلام نهایی به دادگاه عالی فدرال این کشور ارسال کرده است.

کد خبر 22666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha