اولین واکنش حزب دمکرات به نشست صدر با سران هیأت هماهنگی جریانات شیعه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به نشست مقتدی صدر رهبر جریان صدر با سران هیأت هماهنگی جریانات شیعه، موسوم به "چارچوب هماهنگی" واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "عبدالسلام برواری" در این باره گفت: دیدار بین صدر و سران چارچوب هماهنگی پس از دوره ای از تنش و تشنج در روابط بین طرفین، برای ما مایه خوشحالی است.

برواری افزود: مهم نیست که نشست ها به توافق مهمی منجر می شود یا خیر. مهم آن است که گفتگویی انجام شود و مواضع مشخصی به طور مستقیم اعلام شود و فارغ از مواضع احزاب کرد، دمکراسی به اپوزیسیون واقعی نیاز دارد و فلسفه دمکراسی آن است که جریانی که تعداد بیشتری از آرا را به دست آورده است، به قدرت برسد.

عضو ارشد حزب دمکرات خاطرنشان کرد: دولت اکثریت میهنی با مشارکت جریانات از سه گروه هویتی اصلی عراق که بیشترین تعداد کرسی ها را به دست آورده بودند تشکیل می شد و این به معنی مشارکت عملی است.

برواری خاطرنشان کرد: حزب دمکرات، منتظر هیچ احدی نمی ماند. بلکه هیأتی را به بغداد برای دیدار با برخی از جریانات سیاسی فرستاد. اما مذاکرات کنونی، فقط برای اطلاع از مواضع طرف های دیگر است، و زمانی که شخصیت مشخصی برای نخست وزیری نامزد شود، در آن صورت وی باید چارچوب اصلی برنامه کابینه اش را آماده نماید. پس از آن، مذاکرات جدیدی آغاز و درباره مشارکت یا عدم مشارکت در کابینه تصمیم گیری می شود.

عبدالسلام برواری درباره همپیمانی بین فراکسیون های "تقدم"، "حزب دمکرات" و "جریان صدر" گفت: نقاط مشترکی را با جریان صدر احساس کردیم. چارچوب هماهنگی در حال حاضر ادعای در اختیار داشتن 90 کرسی را مطرح می کند. به همین دلیل، جریان صدر باید قبل از تشکیل جلسه پارلمان، اقدام به تشکیل جلسه ائتلاف تحت رهبری اش نماید تا بیانگر وضعیت مرحله آتی کشور و تشکیل کابینه با حضور اکثریت میهنی باشد. در صورتی که سه فراکسیون مذکور برای اعلام همپیمانی آماده باشند توپ در زمین جریان صدر خواهد بود [تا آن را رهبری و اعلام نماید.]

کد خبر 22540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha