آغاز روند بررسی «نقض حقوق بشر» درترکیه از سوی کمیته وزیران اروپا

سرویس ترکیه - در پی نقض تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا برای آزای عثمان کاوالا، کمیته وزیران امروز تصمیم به آغاز روند «نقض» علیه ترکیه گرفت.

به گزارش کردپرس، در پی نقض تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) از سوی ترکیه برای آزاد کردن عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر ترک، کمیته وزیران شورای اروپا امروز در نشستی برای آغاز روند «نقض حقوق بشر» علیه ترکیه تصمیم گرفت.

به نوشته جمهوریت، کمیته وزیران شورای اروپا امروز در آخرین روز از نشست سه روزه اش، تصمیم گرفت تا روند نقض حقوق بشر را علیه ترکیه به جریان بیاندازد. این روند به دلیل عدم تمکین ترکیه از تصمیم ECHR برای آزادی عثمان کاوالا آغاز می شود. تصمیم این کمیته فردا به طور رسمی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است عثمان کاوالا که بیش از 4 سال است در زندان به سر می برد، اخیرا از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عنوان جاسوس کشورهای خارجی خطاب شد. در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ترکیبی «اعتراضات پارک گزی» و «چارشی» هیأت حاکمه تصمیم بر ادامه بازداشت کاوالا گرفت. عثمان کاوالا پیش از این اعلام کرده بود که پس ازاظهارات اردوغان درباره او، دفاع از خود در این دادگاه دیگر معنایی ندارد و به همین دلیل در این دادگاه شرکت نکرد.

ECHR پیش از این اعلام کرده بود که اگر عثمان کاوالا تا نشست بعدی آن در فاصله بین سی نوامبر تا دوم دسامبر آزاد نشود، بر اساس ماده 46 کنوانسیون حقوق بشر اروپا، روند نقض درباره ترکیه آغاز خواهد شد. بنابراین احتمال ایجاد تحریم های جدید علیه ترکیه، یا حتی انحلال عضویت آن در شورای اروپا وجود دارد.

کد خبر 22528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha