مدارک تحصیلی اردوغان کجاست؟

سرویس ترکیه - کانون وکلای حزب رهایی خلق خواستار انتشار مدارک تحصیلی اردوغان شد.

به گزارش کردپرس، اعضای کانون وکلای حزب رهایی خلق (HKP) برای چندمین بار از ریاست دانشگاه مرمره خواستند تا مدارک تحصیلی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) را در اختیار آنان قرار دهد.

به نوشته جمهوریت، وکلای HKP پیشتر در 28 آوریل سال جاری با مراجعه رسمی به دانشگاه مرمره خواستار رؤیت و دریافت مدارک تحصیلی اردوغان شده بودند. با این همه ریاست این دانشگاه با استناد به قانون دسترسی به اطلاعات شماره 4982، گفت که ارائه مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه به شخص ثالث به دلیل محرمانه بودن اطلاعات شخصی مقدور نیست.

پینار آغبینا یکی از اعضای شورای مرکزی HKP امروز اعلام کرد که بر اساس سخنان اردوغان در مراسم فارغ التحصیلی 2015-2016 دانشجویان دانشگاه مرمره، آنها اجازه دارند تا اطلاعات تحصیلی اردوغان را دریافت کنند. اردوغان در این سخنرانی با اشاره به اخباری درباره جعلی بودن رزومه تحصیلی اش گفته بود: «من فارغ التحصیل دانشگاه معتبری مانند دانشگاه مرمره هستم. برخی گفته اند که من مدرک دانشگاهی ندارم. من از مسئولان دانشگاه می خواهم که مدارک من را از آرشیو دانشگاه خارج کرده و به آنها ارائه دهد، چون حرف های من را باور نمی کنند. اگر شما به عنوان ریاست دانشگاه این مدارک را ارسال کنید شاید باور کنند.»

آغبینا گفت که «بر اساس اصل 101 قانون اساسی ترکیه برای پست ریاست جمهوری، نامزد ریاست جمهوری باید فارغ التحصیل دوره کارشناسی 4 ساله دانشگاه باشد. بنابراین اردوغان باید هرچه زودتر مدارک تحصیلی خود را ارائه دهد. پرسش ما این است: مدرک کارشناسی اردوغان کجاست؟»

کد خبر 21875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha