مشکلات حوزه بانوان باید شناسایی و به سمت مساله محوری برود

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده باید به صورت مساله محور بررسی و راهکارهای ویژه آن احصا شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشست با هیات اندیشه ورز بسیج جامعه زنان کردستان که با موضوع «زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره)»، برگزار شد، گفت: مسائل زنان و خانواده در جامعه از مهمترین امور است و بیشترین مراجعات به دفتر نماینده ولی فقیه در استان به این حوزه اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: ورود بسیج خواهران در حوزه مسائل و مشکلات زنان می تواند امیدوار بود که این حضور اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم در این حوزه، مساله محور حرکت کنیم، افزود: شناسایی مسائل حوزه بانوان استان در قالب طرح های پژوهشی که از شرط کف جامعه بودن برخوردار باشند، از طرف دفتر تامین هزینه و پشتیبانی می‌شود.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: مقالات دانشگاهی محدود به ارتقای علمی نباشد و از آنجا که تفکر بسیجی نگاهی فراگیر دارد، باید پژوهش‌هایی منطبق با نیاز جامعه انجام گرفته و به معضلات اساسی حوزه خانواده از جمله طلاق که از مسائل اساسی است، پرداخته شود.

وی بدسرپرستی و بی سرپرستی از مشکلات اصلی بانوان استان برشمرد و یادآور شد: در کنار همه مسائل زنان باید با ماسله محوری و بررسی ابعاد مختلف مشکلات آنان حرکت کرد وامیدواریم تا تا یک ماه آینده مسایل زنان استان احصا و راهکارهای اولیه آن نیز اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در بعد معرفت‌افزایی، دچار مشکلاتی هستیم، بیان کرد: دین ما از سه قسمت اعتقادات و اصول دینی، مقررات واحکام و اخلاق تشکیل شده که باید کارهای ما در این بخش ها بررسی شود.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بسیج بانوان در این سه قسمت برای آشنایی با مسایل دینی و شرعی باشد، گفت: بخش مهمی از فروپاشی خانواده ها به مسائل اخلاقی در بعد عام آن بر می گردد که برای نگهداری و حفظ خانواده، برگزاری دروه های آموزشی اخلاق و نیز توجه به معنویت و خودسازی در خانواده الزامی است.

وی با اشاره به اینکه از تحصیل بانوان غفلت نشود و این تحصیل تنها دانشگاهی نیست بلکه تعمیق مطالعه را نیز شامل می شود، افزود: الگوسازی از زنان در جامعه یک ضرورت است و کردستان در این زمینه نمونه‌هایی کمی ندارد که شهیده فاطمه اسدی از جمله آنهاست.

بسیج زنان موتور محرکه حرکت های اثربخش

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: از جمله مسائل حائز اهمیت در انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی است که از برکات و مهمترین دستاوردهای انقلاب بوده و در حفظ دستاوردها بعنوان کلید طلایی نقش آفرینی کرده است.

بتول سرکانی ادامه داد: بسیج زنان، موتور حرکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بانوان است که وظایف خطیری در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارد.

وی یادآور شد: بسیج زنان از نقش پرچمداری در حرکت های دینی نیز برخوردار بوده است که بر اساس نیاز جامعه در عرصه‌های مختلف حضور یافته است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه از ۱۰ میلیون زن بسیجی در کشور ۱۳۰ هزار نفر در کردستان فعالیت دارند، بیان کرد: امروز زنان در مقابله با جنگ نرم و در همه میدان های مورد نیاز حضور یافته و بر تعمیق ارزش های انقلاب افزوده اند و همانگونه که در گام اول انقلاب پیشرو بودند و در گام دوم هم به نقش پیش برنده و تمدن ساز خود در گام دوم ادامه خواهند داد.

خانواده دانشگاهی برای ساختن جامعه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار نیز در این نشست گفت: برخلاف شبهاتی که مطرح می کنند، اسلام مخالف حضور زن در جامعه نیست و جایگاه زن تا آنجاست که در قرآن کریم از حضرت آسیه به عنوان الگویی نه تنها برای زنان که برای همه افراد در هر زمانی نام برده شده است.

حجت الاسلام جعفر منتشلو افزود: دانشگاه خانواده مهمترین نهاد تربیتی است که اگر اساتید آن با اسلام و اصول اسلامی آشنا باشند ثمرات آن به جامعه بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از جمله ماموریت های مهم بسیج جامعه زنان است، اظهار کرد: دشمن به دنبال متزلزل کردن خانواده‌هاست و مقابله با آن نیازمند تقویت فرهنگ است.

لزوم تغییر رویکرد منفعلانه به تمدن‌ساز

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج جامعه زنان کردستان نیز در این نشست بیان کرد: در عصر بیداری که دشمنان اسلام از هر ابزاری برای خاموش کردن حرکت های آزادیخواهانه استفاده می کند، نگاه ما باید از رویکرد منفعلانه به تمدن ساز بدل شود.

شمسی کاظمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر حضور زن با حفظ شئونات در جامعه تاکید داشتند، ادامه داد: عصاره و جوهره زن از نگاه رهبری تاریخ ساز معرفی شده و ما به خود می بالیم کعه در الگوی انسان‌ساز بسیج، زنان از عناصر سازنده هستند.

وی یادآور شد: زن ایرانی در سمت های مختلف مقام همسری مادری و نگهداری حریم و بنیان خانواده فعال بوده و در نگاه بسیج، عدالت‌خواه و در اندیشه امام راحل خداگونه شناس است.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: هیات اندیشه‌ورز از ۱۵ تا ۲۰ نفر تشکیل شده که مانوریت اصلی آن مساعدت در قلمرو پایش علمی و سیاسی با رویکرد پژوهش محوری است که به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مشاوره می دهد.

کد خبر 21864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha