درخواست ایزدی های شنگال از سازمان های بین المللی برای خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی

سرویس ترکیه - معلمان و هنرمندان ایزدی شنگال خواستار خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی شدند.

به گزارش کردپرس، جامعه هنرمندان و معلمان ایزدی شنگال از سازمان های بین المللی خواستند تا از کارزار حذف حزب کارگران کردستان (PKK) از فهرست سازمان های تروریستی حمایت کنند.

تاکنون بسیاری از سازمان ها، احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس، روشنفکران و افراد مشهور از سراسر جهان از کارزار درخواست برای خارج کردن PKK از فهرست سازمان های تروریستی حمایت کرده اند. در تازه ترین مورد نام معلمان و هنرمندان ایزدی شنگال در فهرست حامیان این کارزار به چشم می خورد.

نایف شنگالی، سخنگوی انستیتوی زبان و آموزش جامعه دموکراتیک ایزدی، با اعلام حمایت معلمان شنگال از کارزار حذف PKK از فهرست سازمان های تروریستی، گفت: «ما در سال 2014 به عنوان یک جامعه کوچک در خاورمیانه از هیچ گروهی جز PKK منش انسانی ندیدیم. آنها کسانی بودند که ارزش های انسانی را حفظ کردند. این مبارزان PKK بودند که در مقابل دیدگان جهان از کوه های کردستان به شنگال آمدند و به یاری ما شتافتند. PKK از همزیستی در خاورمیانه دفاع می کند و نگاه داشتن PKK در فهرست سازمان های تروریستی چیزی جز خواست برخی از کشورهای خودکامه و انحصار طلب نیست.»

شورش ایزدی یکی از هنرمندان جوانی است که از این کارزار حمایت کرده اند. شورش به عنوان یکی از اعضای کانون فرهنگ و هنر شنگال با بیان این که جوانان ایزدی قرار گرفتن نام PKK در فهرست سازمان های تروریستی را نادرست می دانند، گفت: «در حالی که فرمان قتل عام ایزدی ها در 3 آگوست 2014 صادر شده بود، و همه در برابر این کشتار سکوت اختیار کرده بودند، PKK بود که از ما حمایت کرد. ما خواهان حذف نام PKK از فهرست سازمان های تروریستی هستیم زیرا PKK از ارزش های بشری محافظت می کند.»

کد خبر 21817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha