پیرانشهر همچنان قرمز و درگیر پیک پنجم کرونا

سرویس آذربايجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهای فراوان برای دومین ماه‌ متوالی هست که شهرستان پیرانشهر در شرایط قرمز کرونایی بسر می برد و این شهرستان هنوز از پیک پنجم کرونا رهایی پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در بیست و پنجمین روز از آبان ماه جاری سه نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان پیرانشهر جان خود را از دست دادند که دو نفر از این فوتی ها عضو یک خانواده (پدر و پسر) بودند که کمتر از یک ساعت جان باختند.

مجید کاسیان زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر با اشاره به این موضوع که پیرانشهر روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد به خبرنگار کردپرس گفت: کرونا در شهرستان پیرانشهر همچنان می تازد و بدون شک ادامه این شرايط در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشت و درمان می تواند تکرار آبان و آذر سیاه سال قبل برای شهروندان این شهر را بدنبال داشته باشد.

او ادامه داد: متاسفانه علی رغم هشدارهای فراوان برای دومین ماه‌ متوالی هست که شهرستان پیرانشهر در شرایط قرمز کرونایی بسر می برد و این شهرستان هنوز از پیک پنجم کرونا رهایی پیدا نکرده است.

کاسیان زاده‌ با اشاره به شرایط نامطلوب شهرستان از نظر کرونا در روزهای اخیر اضافه کرد: عدم توجه مردم به اصول سه گانه تعریف شده برای کنترل بیماری، عدم استقبال برخی از شهروندان از دریافت واکسن و همچنین عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله عواملی هستند که در شکل گیری شرایط اخیر شهرستان نقش بسزایی دارند.

او در خصوص آخرین آمار دریافت واکسن در شهرستان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تا کنون حدود ۸۰ درصد از واجدین شرایط نسبت به دریافت دوز اول واکسن اقدام کرده اند و همچینین حدود ۵۰ درصد هم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر افزود: اگر چه این آمار نشان از استقبال خوب مردم از دریافت واکسن دارد اما هنوز هم هستند افرادی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده کردن از ماسک و دوری از تجمعات، همچنان نسبت به گسترش ویروس کرونا بی اهمیت هستند وگرنه آمار دریافت واکسن می توانست بالاتر از درصدهای اعلام شده باشد.

او در ادامه گفت: از عموم مردم درخواست می شود ضمن رعایت کامل پروتکل ها و توصیه های مسئولان بهداشت و درمان در صورت وجود هرگونه علائم سرماخوردگی، بدن درد، تب و لرز و سرفه در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند چرا که یکی از علت های اخیر فوتی های اخیر کرونا دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی است.

کاسیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین آمار بسترهای کرونایی در پیرانشهر اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ بیمار کرونایی در بخش ایزوله بیمارستان پیرانشهر بستری هستند که ۶ نفر از آنها در شرایط بدحالی هستند همچنین علاوه بر این آمار حدود ۱۰۰ نفر هم بصورت سرپایی با مراجعه به بخش اورژانس و درمانگاه تخصصی نسبت به دریافت دارو اقدام می کنند‌.

این مسئول پیرانشهری در خاتمه مجددا نسبت به مراجعه مردم به مراکز دریافت واکسن تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در جریان باشند که علی رغم دریافت هر دو دوز واکسن در صورت داشتن هر گونه علائم کرونا بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 21457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha