85 درصد جمعیت روستایی کردستان زیر پوشش خدمات آبفا هستند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد از جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش کرد پرس، علیرضا تخت شاهی گفت: در حال حاضر از جمعیت 470 هزار نفری روستایی در استان حدود 85 درصد از آب شرب سالم و بهداشتی توزیع شده در شبکه برخوردار هستند و برای 15 درصد جمعیت روستایی نیز آبرسانی سیار استفاده می شود که امیدواریم با اجرای پروژه های جدید، جمعیت بهره مند از آب شرب لوله کشی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: شرکت آبفا کردستان در 37 شهر و یک هزار و 677 روستای استان خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد یک هزار و 16 روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: در بخش روستایی 3 تصفیه خانه آب در روستاهای بلبر و روار و قلیان در حال فعالیت هستند.

تخت شاهی ادامه داد: همچنین 82 مجتمع روستایی از طریق 3 هزار و 190 کیلومتر خط انتقال و 2 هزار و 725 کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستاهای استان کردستان را انجام می دهند.

وی یادآور شد: در سال گذشته و به صورت همزمان آبرسانی به 75 روستای در قالب 10 مجتمع آبرسانی روستایی در 6 شهرستان استان به بهره برداری رسید.

کد خبر 21203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha