تحرکات حکومت ترکیه و متحدانش در شمال سوریه آغاز شده است

سرویس سوریه - در پی آغاز تحرکات جدید از سوی نیروهای ترکیه در گری سپی، سرکانی و عین عیسی، نیروهای سوریه دموکراتیک از آمادگی خود برای رویارویی با هر وضعیتی خبر دادند.

به گزارش کردپرس، فرهاد شامی، مسئول مرکز رسانه ای و اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با اعلام مشاهده آغاز تحرکات از سوی نیروهای نظامی ترکیه در مناطق سرکانی، گری سپی و عین عیسی در شمال و شرق سوریه، از آمادگی نیروهای این گروه برای رویارویی در برابر هر گونه شرایط اضطراری خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز رسانه ای SDF آمده است:

«از ساعات عصر روز 8 نوامبر 2021 تحرکات تازه ای از سوی نیروهای اشغالگر ترکیه در جبهه‌های جنگ در مناطق سرکانی، گری سپی و شهرک عین عیسی به چشم می خورد. این تحرکات غیرعادی در مناطق اطراف منبج نیز به چشم می خورد. صدها مزدور و سرباز اشغالگر ترکیه و خودروهای زره پوش‌ آنها در نقاط جنگی مناطق ذکر شده مستقر شده و چندین بار برای تحریک نیروهای کُرد تلاش کرده‌اند، به ویژه در مناطق غرب شهرک عین عیسی.

با این همه نیروهای ما بر اوضاع کنترل داشته و از درگیری خودداری کرده اند. اما در عین حال برای هر وضعیت غیر عادی و اضطراری نیز آماده هستند.

نیروهای ما که در تلاش برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش هزاران شهید و مجروح داده اند، دفاع و حفظ این مناطق را بر عهده خویش می دانند. نیروهای ما در حفظ و دفاع از این مناطق و جان سپاری برای آن هیچ تردیدی به دل راه نمی‌دهند. ما موضع‌گیری و پشتیبانی اهالی و شهروندانمان در طبقا، رقا، منبج، دیرالزور و همه شمال و شرق سوریه را با ارزش می‌دانیم و به عنوان نیروهای SDF از فرزندان آنها دفاع خواهیم کرد. همچنین از آنها درخواست می‌کنیم تا به دروغ‌ها و شایعاتی که توسط برخی طیف‌ها منتشر می‌شود باور نداشته و فقط به منابع رسمی اعتماد کنند.»

کد خبر 20935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha