تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث خشونت بار جمعه گذشته در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فایق زیدان رئیس دستگاه قضایی عراق دستور تشکیل یک کمیته تحقیق برای بررسی حوادث خشونت بار در حاشیه تظاهرات روز جمعه معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق را صادر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، دستگاه قضایی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته مذکور با استناد به بند سوم ماده 35 قانون مدیریت امور قضایی به شماره 160 صادره سال 1979 و بند نهم ماده سوم قانون شورای عالی قضایی به شماره 45 سال 2017 تشکیل خواهد شد. این کمیته متشکل از رئیس دادگاه تجدیدنظر بغداد – الرصافه، نایب رئیس دادگاه تجدید نظر بغداد الرصافه و بازپس تحقیقات مرکزی و نماینده دادستان خواهد بود.

دستگاه قضایی عراق از کلیه کسانی که در جریان حوادث مذکور زیان دیده اند یا اطلاعاتی دارند که به تحقیقات کمک می کند خواست برای شکایت یا ارائه اطلاعات مربوط به حوادث روز جمعه به دادگاه تجدید نظر الرصافه مراجعه نمایند.

دستگاه قضایی عراق همچنین از اعضای کمیته تحقیق تشکیل شده از سوی نخست وزیر این کشور خواست نتایج تحقیقاتشان را در اختیار کمیته تحقیق دستگاه قضایی بگذارند تا تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود.

کد خبر 20721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha