فرآیند انتخاب ۲۹ شهردار در کردستان؛ صدور حکم 12 شهردار/ شهرداری بانه همچنان گرفتار تنازع

سرویس کردسنان- تا کنون فرآیند انتخاب ۲۹ شهردار در شهرهای مختلف کردستان انجام شده و با حکم بهمن مرادنیا استاندار کردستان ۱۲ شهردار تابعه استان منصوب شده اند.

به گزارش کرد پرس، بر اساس خبری که پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ منتشر شده، با صدور شش حکم انتصاب شهرداران یاسوکند، برده رشه، شویشه، صاحب ، هزارکانیان و موچش تعداد شهرداران منتخب به ۱۲ نفر رسید.

بر اساس این گزارش تا کنون شهرداران سنندج، سقز، مریوان، کامیاران، بیجار، سروآباد، صاحب، یاسوکند، برده رشه، شویشه، صاحب، هزارکانیان و موچش منصوب شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است استان کردستان دارای ۳۲ شهرداری فعال بوده که تاکنون فرآیند انتخاب ۲۹ شهردار انجام گرفته است.

لازم به ذکر است از ۲۹ مورد فوق ۱۷ مورد در مرحله اخذ استعلامات می باشند و به زودی پس از طی این مراحل حکم انتصاب سایر شهرداران نیز صادر می گردد.

شایان توجه این که در شهرداریهای دیواندره و توپ آغاج بدلیل تاخیر در شروع بکار در حال حاضر فرآیند انتخاب شهردار صورت نگرفته که هماهنگی لازم با شوراهای اسلامی این شهرها جهت تسریع در فرآیند انتخاب شهردار صورت گرفته است.

این گزارش در پایان می افزاید: موضوع انتخاب شهردار بانه نیز طی جلسه ای که در استانداری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بانه برگزار و در ادامه بررسی و مقرر گردید که اعضای شورای اسلامی شهر بانه با کنار گذاشتن اختلافات سریعا فرد واجد شرایط و منطبق با شرایط آیین نامه اجرایی احراز سمت، شهردار‌ را معرفی کنند.

کد خبر 20478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha