بازداشت فردی که گفت نام اینجا کردستان است

سرویس ترکیه - فردی که به انکار زبان و هویت کَردی اعتراض کرد و گفت نام اینجا کردستان است، به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی، از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد.

به گزارش کردپرس، شهروند اهل سیرت که در گفتگو با مرال آکشنر رئیس حزب خوب ترکیه، گفت «اینجا کردستان است» به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی، از سوی پلیس ضد ترور ترکیه (TEM) بازداشت شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در جریان دیدارهای مردمی آکشنر با شهروندان اهل سیرت، جمیل تاشکِسِن یک مغازه دار کُرد، در اعتراض به انکار زبان و هویت کُردی از سوی حکومت ترکیه، گفت: «زبان ما انکار می شود، هویت ما انکار می شود، کردستان انکار می شود. ما به این موضوع اعتراض داریم. جایی که شما اکنون در آن حضور دارید کردستان است، اما این موضوع انکار می شود.» بلافاصله چند ساعت پس از این ماجرا، این فرد به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی، از سوی پلیس ضد ترور (TEM) بازداشت و تحقیقات قضائی علیه او آغاز شد.

گفتنی است حکومت ترکیه استفاده از کلمه کردستان را برای نام بردن از شهرهای کردنشین ممنوع کرده و به جای آن از عبارت «شهرهایی که کردها بیشتر در آنجا زندگی می کنند» استفاده می شود.

کد خبر 20114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha