تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان تا یک ماه دیگر وارد مدار می شود

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با هدف رفع تنش آبی در شهر مریوان اقدام به احداث تصفیه خانه آب اضطراری در این شهر به ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال شده که اعتبارات این پروژه از محل منابع داخلی شرکت تأمین شده و به زودی وارد مدار بهره برداری می شود.

به گزارش کرد پرس، علیرضا تخت شاهی گفت: طرح آبرسانی اضطراری به شرق مریوان با ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه شامل 5 دستگاه فیلترشنی، مخزن 100 متر مکعبی، واحد ایستگاه پمپاژ، واحد گندزدایی، ساختمان تابلو برق و سایر تجهیزات الکترومکانیکال و اجرای خط برگشت 5 کیلومتر با سایز 355 پلی اتیلن از تصفیه خانه اضطراری به شبکه توزیع در دستور کار است.

وی اظهار کرد: البته جهت تامین آب بلند مدت شهر مریوان باید طرح آبرسانی به شهر مریوان شامل احداث سد گاران، خطوط انتقال، تصفیه خانه آب و خطوط برگشت به شبکه توزیع و مخازن به صورت کامل اجرا شود که در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: تامین آب شرب شهر مریوان با جمعیتی بالغ بر 164 هزار نفر به میزان 14.5 میلیون متر مکعب در سال از طریق 27 حلقه چاه انجام می شود.

تخت شاهی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی، خشکسالی سال جاری و افت تراز آبهای زیر زمینی و برداشت بی رویه کشاورزان، تامین آب شرب شهر مریوان با مشکل جدی روبه روشده است به گونه ای که دبی استحصالی چاه ها 38 درصد معادل 250 لیتر بر ثانیه کاهش داشته و جهت برون رفت از تنش آبی اقداماتی توسط این شرکت انجام شده است.

وی بیان کرد: حفر و تجهیز چاه شماره 106 جایگزین مریوان، حفر و تجهیز چاه مجتمع بیلو جایگزین همراه با اجرای 2 کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز چاه شماره 52 دشت نی از جمله این اقدامات است؛ همچنین شرکت آبفا جهت رفع تنش آبی شهر مریوان اقدام به احداث تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان کرد که به زودی وارد مدار بهره برداری می شود.

کد خبر 18273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha