پاکسازی مرزهای شرقی ترکیه از 80 هزار مین

سرویس ترکیه - با همکاری اتحادیه اروپا و سازمان ملل 80 هزار مین از میدان های مین مرزهای شرقی ترکیه با ایران پاکسازی می شود.

به گزارش کردپرس، میدان مینی به مساحت 4.2 میلیون متر مربع در مرزهای شرقی ترکیه با ایران، از وجود 80 هزار مین ضد نفر پاکسازی می شود.

خبرگزاری آناتولی، امروز از آغاز فاز دوم پروژه پاکسازی میدان های مین در نزدیک مرزهای ایران خبر داد و نوشت این پروژه از فردا چهارشنبه 29 سپتامبر آغاز خواهد شد.

پروژه پاکسازی 80 هزار مین توسط اتحادیه اروپا (EU) و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در مساحتی بالغ بر 4.2 میلیون متر مربع در مرزهای ترکیه با ایران، انجام می گیرد.

«نیکلاس مایرلاندروت»، رئیس هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه به همراه «اولریش راینر»، مدیر پروژه مین روبی، برای آغاز فاز دوم این پروژه در سفر به ایغدیر با حسین انگین ساری ابراهیم فرماندار این شهر دیدار و گفتگو کردند.

مایرلاندروت با بیان این که این پروژه از سوی اتحادیه اروپا تامین مالی می شود، گفت: «در مرحله اول این پروژه که با موفقیت به پایان رسید، 18 میلیون یورو هزینه شده است. در فاز اول این پروژه با کمک UNDP مساحتی در حدود 4 میلیون و 600 هزار متر مربع مین روبی شد.»

رئیس هیات نمایندگی اتحادیه اروپا با بیان این که مبلغ کل این پروژه برای ادامه دادن در حدود 36 میلیون یورو است افزود: «هدف ما دستیابی به نتیجه ای مطلوب در پاکسازی مین های ضد نفر است. این مین ها بسیار خطرناک هستند. همچنین وجود آنها بر خلاف استانداردهای کنترل و مدیریت مرزها است که ما برای انجام آن با ترکیه در حال همکاری هستیم.»

کد خبر 18042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha