ضرورت ایجاد اتاق شیشه ای در شهرداری سنندج

سرویس کردستان – استاندار کردستان با بیان اینکه باید نگاه سوئی که به مجموعه شهرداری وجود دارد، برطرف شود، گفت: اتاق شیشه‌ای در شهرداری سنندج باید ایجاد شود و مردم به صورت شفاف از درآمدهای شهرداری و هزینه‌های آن اطلاع داشته باشند.

به گزارش کرد پرس، بهمن مرادنیا در مراسم تکریم و معارفه شهردار سنندج، با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی شهردار سابق سنندج همدلی و همراهی با مجموعه و پرسنل شهرداری و مسئولان استانی بود، گفت: کارهای خوبی در دوره فعالیت شورا و شهرداری دوره پنجم صورت گرفت و امیدواریم این روند در این دوره هم با سرعت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه اجرایی تا زمانی که در خدمت استان هستیم وظیفه خود می‌دانیم در خدمت مردم باشیم، افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تمرکز‌زدایی از نکات مهمی است که در مجموعه شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان ادامه داد: باید زمینه ساماندهی کامل دست‌فروشان و وانت‌بارها در سطح شهر فراهم شود و این کار نیاز به همکاری جدی خود مردم و مسئولان دارد.

مرادنیا توجه به مناسب‌سازی شهری را از دیگر نکات بسیار مهم بیان کرد و اظهار کرد: جامعه معلولین ما شهروند این شهر بوده و از این رو باید با مناسب‌سازی معابر زمینه بهره‌مندی و دسترسی آنان از خدمات مختلف شهری فراهم شود.

توسعه زیرساخت‌ها در نواحی منفصل شهری در سنندج ضروری است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: توسعه زیرساخت ها در نواحی منفصل شهری در سنندج ضروری است و این مطلوب نیست که بعد از 42 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی با چنین آشفتگی در حاشیه شهرها مواجه باشیم.

محسن فتحی یادآور شد: توجه به توسعه زیرساخت‌ها به صورت عادلانه در تمام نقاط شهر از نکات بسیار مهمی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در دستور کار شهردار جدید قرار گیرد.

وی افزود: برای شهردار سابق آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم شهردار جدید هم مانند شهردار سابق بتواند عملکردی موفق داشته باشند تا شاهد اعتماد هرچه بیشتر به فرزندان بومی استان در عرصه‌های مدیریتی در سطح استان و کلان کشوری باشیم.

کردستان نیازمند مدیران متعهد و جهادی است

رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم گفت: کردستان نیاز به مدیران متعهد، دلسوز، انقلابی و جهادگر دارد و مدیریت شهری نباید سیاسی شود و باید هر چه در توان دارد در راستای خدمت به مردم و توسعه زیرساخت های شهر به کار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: امروز اگر کسی در یک سکان مدیریتی و مسئولیتی قرار گرفت اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند پاسخگو باشد و قطعا شهرداری و مدیریت شهری هم از این امر مستثنا نیست.

وی یادآور شد: شهردار جدید باید مردم را در مدیریت شهری مشارکت دهد چرا که مشارکت مردمی و مردمی بودن از ویژگی‌های مورد نیاز در این حوزه است.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: منطقه حاشیه‌نشین نایسر سنندج که دفتر رهبر معظم انقلاب هم روی آن تاکید دارند نیازمند عدالت‌محوری در تقسیم عادلانه خدمات است که باید ملاک عمل شهردار سنندج باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی یادآور شد: مراقبت از بیت‌المال و مسئولیت‌پذیر و پاسخگوبودن از دیگر ویژگی های یک مدیر موفق است و هر میزان مسئولیت‌پذیری در بین مدیران ما بیشتر باشد به همان اندازه در برابر مسائل پاسخگوتر خواهد بود.

شفاف‌سازی در شهرداری سنندج اولویت شهردار باشد

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم بیان کرد: شفافیت در مدیریت شهرداری عامل موثری در جلوگیری از رانت و فساد در بدنه شهرداری سنندج است.

فرزاد زارعی با بیان اینکه شهر سنندج ظرفیت‌های علمی و تاریخی زیادی دارد، افزود: شهردار سابق سنندج در طول 4 سال گذشته اقدامات خوبی به ویژه در حوزه عمران انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان از اقدامات بسیار برجسته‌ای بود که در زمان مدیریت شهردار سابق انجام شد، گفت: شهردار سابق سنندج از نخبگان شهر سنندج هستند و امیدواریم در جایگاه دیگری منشا خیر برای این شهر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: اعضای دوره ششم شورای شهر سنندج برای نخستین بار فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرده‌اند که خود چندین دوره منتخب مردم در پارلمان شهری بوده و این اقدام احترام به انتخاب شایسته مردم بوده است.

زارعی با بیان اینکه کسی که 4 دوره عضو شورای شهر بوده باشد اطلاع کامل از مشکلات شهر سنندج دارد، افزود: یکی از امتیازات دیگر شهردار سنندج، بومی بودن و فرزند شهر سنندج بودن است.

وی توجه به معیشت و رفاه پرسنل را از مهمترین وظایف شهردار دانست و ادامه داد: حقوق شهروندی در شهرداری سنندج از دیگر نکات مهمی است که باید از سوی شهردار جدید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت های سنندج برای اشتغالزایی جوانان

شهردار سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه از تمام ظرفیت های سنندج برای اشتغال زایی جوانان سنندجی استفاده می کنم، گفت: فرزندان کردستان می توانند خدمت گذارانی صادق برای مردم باشند.

سیدانور رشیدی با اشاره به اینکه اگر همه مسئولان درست مسئولیت خود را انجام می دادند زباله گردی وجود نداشت، اظهار کرد: درب فاضلاب آبفا چرا باید به خاطر شرایط سخت اقتصادی مورد سرقت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هایی در شهر سنندج وجود دارد که با استفاده از آن زمینه اشتغال زایی برای جوانان را فراهم خواهیم کرد، افزود: درب شهرداری از طریق هدایت منابع به سمت اشتغالزایی باز است.

شهردار سنندج ادامه داد: در حوزه عمرانی و ترافیکی و جمع آوری زباله و غیره در شهر سنندج برنامه های مختلفی داریم که امیدواریم با کمک همه عزیزان زمینه اجرای آن را فراهم سازیم.

رشیدی یادآور شد: مشکلات شهر مربوط به تمام شهر است و این انتظار از تمام افراد نخبه و تاثیرگذار وجود دارد در این مسیر یاری گر ما باشند.

قدردان زحمات شبانه روزی كاركنان و كارگران خدوم و زحمتكش شهرداری هستیم

شهردار اسبق سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه زحمات شبانه روزی کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری را ارج می نهم، گفت: در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

حشمت الله صیدی اظهار کرد: احداث بوستان ۲۰ هکتاری تفریحی، ورزشی و فرهنگی کوچک ره ش، احداث پارک مشاهیر کورد در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و ساماندهی پارک امانیه و امیریه و ساماندهی میدان هفت آسیاب از جمله این طرح ها است.

وی افزود: همچنین در این دوره احداث مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر سنندج انجام شد که می تواند در تامین نشاط و شادابی نسل جوان بسیار تاثیرگذار باشد.

شهردار سابق سنندج همچنین به اجرای پروژه بزرگ «سنه سنتر» اشاره کرد و ادامه داد: این مجتمع تجاری در بلوار پاسداران و با مشارکت سرمایه گذار خارجی از اقلیم کردستان در حال احداث است.

صیدی اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید، احداث بلوار ۲۴ متری عباس کندی در آبیدر، احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار ۳۶ متری کامکارها در دگران، احداث میدان امام رضا در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و احداث باند دوم بلوار کمال الملک را از دیگر پروژه های اجرا شده در شهرداری سنندج اعلام کرد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بود که این طرح آماده و به دفتر یونسکو ارسال شد و با کمک های قابل توجه یونسکو تحقق پیدا کرد.

شهردار سابق سنندج بیان کرد: از تمام کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری سنندج که طی چهار سال گذشته ما را در انجام وظایفی که بر عهده داشتیم، یاری کردند صمیمانه قدردانی می کنم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات و زحمات 4 ساله حشمت الله صیدی شهردار سابق سنندج تقدیر و سیدانور رشیدی به عنوان شهردار جدید سنندج معرفی شد.

کد خبر 18044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha