اجساد 2 کولبر کشته شده در مرز ترکیه به خانواده هایشان تحویل داده شد

سرویس ترکیه - اجساد دو کولبر ایرانی در میان بدرقه مردم و اعضای HDP به ایران فرستاده شدند.

به گزارش کردپرس، خانواده های سوزدار احمدی و علیشان احمدی، دو کولبر کشته شده در حملات هوایی ترکیه، صبح امروز با مراجعه به پزشکی قانونی حکاری، اجساد فرزندان خود را تحویل گرفتند.

بنا بر خبر بین النهرین، سعید دده نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه حکاری، روسا و مدیران HDP شاخه یوکسک اُوا به همراه صدها تن از مردم روستاهای کردنشین منطقه یوکسک اُوا، در مراسم تشییع جنازه این دو کولبر کُرد در خاک ترکیه شرکت کردند و آنها را تا دروازه مرزی یوکسک اوا بدرقه کردند.

از سوی دیگر منابع بیمارستان حکاری به خبرنگارها گفتند که «اجساد دو کولبر در شامگاه دوشنبه 20 سپتامبر، درحالی که پشت یک خودروی مخصوص حمل بار (وانت) انداخته شده بودند، به بیمارستان آورده شدند. ما منتظر اجساد کولبرها که از قضا خویشاوند ما هم هستند، بودیم که در ساعت حدود 23 شب آنها را پشت خودرویی که سیگار حمل می کرد آوردند. نیروهای نظامی مردم را از جلوی در متفرق کردند. بعد فهمیدیم که همان خودرو اجساد را به بیمارستان آورده است.»

خبرگذاری بین النهرین همچنین از تحویل 9 کولبر بازداشت شده میکاییل، فرزاد، دیار، آهین، گلدانی، زرو، کینیاس، بهزاد و آقاجان حاتمی به ایران خبر داد.

کد خبر 17652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha