تخلیه محله سوری ها در آنکارا به دستور وزارت کشور/آنکارا مهاجر جدید نخواهد پذیرفت

سرویس ترکیه - شهرداری آنکارا به دستور وزارت کشور ترکیه محله سوری نشین این شهر را تخلیه کرد.

به گزارش کردپرس، شهرداری آنکارا دو محله باتال غازی و اوندر را در منطقه آلتینداغ آنکارا تخلیه می کند. این محله ها که به دلیل تغییر بافت جمعیتی شان به «گتوهای سوری» و «حلب کوچک» مشهور شده اند، به دستور وزارت کشور ترکیه و توسط شهرداری آنکارا تخلیه می شوند.

روزنامه جمهوریت رسانه نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، با انتشار این خبر از آن به عنوان «انعکاس تغییر سیاست حکومت در قبال مهاجران در آلتینداغ» نام برد و نوشت که حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) که به دلیل ناتوانی در مدیریت بحران پناهجویی، حمایت مردمی خود را از دست داده است، پس از کشته شدن شهروند ترک به نام امیرخان یالچین، اینک گام مهمی درباره پناهجویان برداشته است.

شهرداری آنکارا با فرستادن اعضای خود به محله های سوری نشین آلتینداغ، از مهاجران سوری و ساکنان عرب این محله ها خواسته است تا آنجا را تخلیه کنند. شهرداری یک هفته به آنها زمان داده است تا ساختمان هایی را که از آنها به عنوان مغازه یا محل زندگی استفاده می کنند، تخلیه کنند.

بر اساس آمار وزارت کشور، تنها یک سوم مهاجران سوری ساکن این محله ها دارای مجوز زندگی و کار در آنکارا هستند. وزارت کشور ابراز امیدواری کرده است که با تخلیه و تخریب این محله ها بار زیادی از مهاجران سوری ساکن پایتخت کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش مهاجران سوری در حال ترک این محله ها هستند. وزارت کشور اعلام کرده است که مهاجران باید در مناطقی زندگی کنند که اجازه زندگی به آنها داده شده است. همچنین از این پس آنکارا مهاجر جدید نخواهد پذیرفت.

لازم به یادآوری است که درتاریخ 16 آگوست گذشته، بر اثر درگیری بین جوانان در پارک محله اوندر یک جوان ترک توسط مهاجران سوری کشته شد. این اقدام باعث ایجاد خشم عمومی و حمله ملی گرایان افراطی به محله های سوری نشین آلتینداغ شد و بر اثر آن ساختمان های متعلق به سوری ها آسیب فراوان دیدند. این موضوع سبب شدت گرفتن انتقادات بر علیه سیاست های مهاجر پذیری حکومت AKP و ریزش چشم گیر آرای آن شد.

کد خبر 17401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha