با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان؛ 5 طرح بخش کشاورزی بازدید شد

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستانبه همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از 5 طرح مختلف در حوزه کشاورزی بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت های کردستان در این حوزه آشنا شد.

به گزارش کُرد پرس، طرح توسعه باغات روستای گزنه شهرستان سنندج اولین طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت که رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص این طرح گفت: این پروژه در سطح 110 هکتار در حال حاضر به بهره برداری رسیده و با 70 خانوار بهره بردار برای بیش از 110 نفر شغل ایجاد کرده است.

محمدفرید سپری اظهار کرد: این پروژه از سال 1381 و از محل اعتبارات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری اجرا و در سال 94 باغات احداث شده به ثمر نشست.

وی افزود: این پروژه در سال های قبل با هزینه کرد 2 میلیارد و 512 میلیون تومان برای بهره برداران روستای گزنه ایجاد و اکنون سالانه صدها تن انواع محصولات باغی تولید و روانه بازار می شود.

کشتارگاه کاملا صنعتی و مدرن شهرستان سنندج دومین طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص آن بیان کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج از جمله کشتارگاه‌های مجهز و به روز کشور است که نقش بسزایی در کشتار بهداشتی و سلامت مردم استان دارد و روند کشتار در این کشتارگاه کاملا توسط دامپزشکان نظارت می شود.

سپری ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۳۰۰ دام سبک و بیش از ۱۰۰ دام سنگین در این کشتارگاه به صورت کاملاً بهداشتی کشتار می‌شود، که امیدواریم در آینده به طور کامل از ظرفیت این کشتارگاه استفاده شود و فرآورده های آن در سطح کشور توزیع شود.

مقصد بازدید سوم طرح پرورش بلدرچین روستای کیلک شهرستان سنندج بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این پروژه در سال 1395 شروع به ساخت نموده و اکنون واحد تولید نمونه برتر منطقه غرب کشور است.

سپری یادآور شد: ظرفیت این واحد بیش از 32 هزار قطعه است که در مساحت 4 هزار مترمربع زمین و در 15 کیلومتری شهرستان سنندج احداث شده است.

وی گفت: سالانه در این واحد، 16 تن گوشت بلدرچین و بیش از 3 میلیون تخم بلدرچین تولید و روانه بازار میشود که در حال حاظر در این واحد 7 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

در ادامه واحد صنعتی پرورش و تکثیر ماهیان زینتی استان کردستان واقع در منطقه صنعتی چنو با ظرفیت تولید 500 هزار قطعه در سال بازدید شد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص این واحد نیز اظهار کرد: این واحد برای 6 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده و تولیدات آن به کشور عراق ، روسیه و سایر استان های کشور صادر می شود.

سپری افزود: از عمده مشکلات این واحد قطعی برق و زمان بر بودن صدور مجوزهای حمل و صادرات ماهیان زینتی است که دستور پیگیری و بررسی موضوع داده شد.

در پایان باغ انگور داربستی با سیستم V (وی) شکل روستای سرنجیانه سفلی بازدید شد که رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص این طرح بیان کرد: این طرح در سطح 2 هکتار با برآورد هزینه 380 میلیون تومان احداث شده و در سال آتی به ثمردهی اقتصادی می رسد.

کد خبر 16470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha