انتقاد ائتلاف نهادهای مدنی عراق از دولت بغداد به دلیل عدم اجرای قانون حمایت از زنان ایزدی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف نهادهای مدنی عراق از عدم تحقق هرگونه پیشرفت در زمینه اجرای قانون حمایت از زنان ایزدی انتقاد و اعلام کرد پیش نویس ابلاغیه قانون که توسط هیأت وزیران مطرح شده است مبهم است و برخی اشکالات را دربرنمی گیرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، ائتلاف (C4JR) برای پرداخت خسارت های عادلانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: متأسفانه با گذشت شش ماه هیچ گونه پیشرفت ملموسی در زمینه اجرای قانون حمایت از زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش به دست نیامده است و دولت عراق باید ابلاغیه های لازم در این باره را که می بایست تا اواسط ژوئیه گذشته صادر می شد تدوین و منتشر نماید.

این ائتلاف همچنین گفت: پیش نویس ابلاغیه های مذکور، حول محور زنان نجات یافته از داعش نیست و چگونگی اجرای قانون مذکور را مشخص نمی کند. همچنین هیچ گونه راه حلی برای جنبه های حساس و مشکل دار در زمینه بخش های مبهم قانون مذکور ارائه نمی کند.

ائتلاف مذکور خاطرنشان کرده است: پیش نویس ابلاغیه های مذکور در زمینه ایجاد سازوکارها و عملیات تحت پیگیری برای ارتباط و ارائه درخواست و پیگیری درخواست های مذکور و تقسیم عادلانه خسارت های درخواست شده براساس قانون، ناکام بوده است.

ائتلاف نهادهای مدنی عراق همچنین تأکید کرده است: اجرای با تأخیر و فاقد تأثیر قانون حمایت از زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش باعث افزایش رنج و مشکلات آنها و خانواده هایشان و جوامع آسیب دیده از جنایات داعش می شود و این افراد احساس می کنند دولت عراق آنها را رها کنند.

کد خبر 16358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha