نامزدی قلیچدار اوغلو برای انتخابات بعدی به سود اپوزیسیون است

سرویس ترکیه - شهردار ازمیر و یکی از اعضای ارشد CHP معتقد است بهترین گزینه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی شخص قلیچدار اوغلو است. 

به گزارش کردپرس، «تونچ سویر» شهردار کلان شهر ازمیر و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق ها (CHP)، گفت نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP خیال بقیه احزاب اپوزیسیون را راحت کرده و به نفع بقیه خواهد بود.

تونچ سویر یکی از محبوب ترین چهره های سیاسی اپوزیسیون ترکیه است که از سال 2019 تا کنون در سمت شهرداری ازمیر فعالیت می کند. او در مصاحبه با خبرنگار روزنامه سوزجو، در پاسخ به این که نام دو شهردار استانبول و آنکارا در میان نامزدهای احتمالی CHP برای انتخابات آتی ریاست جمهوری دیده می شود و چرا نام شهردار ازمیر وجود ندارد؟ گفت: «من از شهرداری ازمیر راضی هستم. من عاشق این کار هستم و کارهای زیادی هست که می خواهم در ازمیر انجام دهم. من به سیاست محلی و قدرت آن اعتقاد زیادی دارم و ترجیح می دهم وارد سیاست در مرکز نشوم.»

او در پاسخ به این که نامزد مناسب برای انتخابات آتی کیست گفت: «بی تردید کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP باید نامزد انتخابات آتی شود. این کار خیال ائتلاف اپوزیسیون و مردم را راحت می کند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.»

گفتنی است، از مجموع سخنان اخیر اعضای ارشد CHP و شخص رئیس این حزب اینگونه بر می آید که نامزدی قلیچدار اوغلو برای انتخابات آتی ریاست جمهوری گریزناپذیر است. تا کنون هیچ واکنشی از سوی سران حزب خوب یعنی شریک اصلی ائتلاف اپوزیسیون درباره این اطهار نظرها دیده نشده است.

کد خبر 16238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha