4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت کلزا می رود

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهمیه ابلاغی کشت کلزا در اراضی کشاورزی استان برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، 4 هزار هکتار است.

به گزارش کُرد پرس، محمدفرید سپری در جلسه ستاد کشت دانه های روغنی (کلزا) استان کردستان با اشاره به اینکه برای زیرکشت بردن این میزان سطح از اراضی استان نیاز به ۲۰ هزار کیلوگرم بذر کلزا است، اظهار کرد: در صورت تحقق این میزان سهمیه، پیش‌بینی می‌شود 8 هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران کلزا در استان ۳۱۴ نفر است، افزود: میزان سطح ابلاغی کشت کلزا طی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان 3 هزار و ۵۰۰ هکتار بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در یک هزار و ۱۰ هکتار از اراضی استان بذر کلزا کشت شد، ادامه داد: سطح قابل برداشت کلزا در استان ۷۹۶.۵ هکتار بوده که در این میزان اراضی ۲ هزار و ۱۳۰ تن محصول برداشت شده است.

سپری با بیان اینکه بیشترین میزان سطح کلزای کشت شده مربوط به شهرستان‌های سقز، دهگلان و قروه به ترتیب با ۳۳۴.۵ هکتار، ۳۳۵ و ۲۵۱ هکتار است، یادآور شد: بعد از برداشت محصول در شهرستان سقز ۸۹۱ تن کلزا، در دهگلان ۶۷۲ تن و در قروه هم ۳۱۸ تن تولید و تحویل داده شد.

وی با اعلام اینکه در استان در سال زراعی ۴۰۰-۱۳۹۹ در سطح 5 هکتار در شهرستان‌های کامیاران و قروه دانه روغنی کاملینا کشت که ۸۰۰ کیلوگرم از آن بذر تولید شد، بیان کرد: علاوه بر دانه‌های روغنی مذکور در سطح ۴۶۶.۲ هکتار هم گلرنگ در استان کشت شد که پیش بینی می شود ۱۱۸ تن از این محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان هم به زیرکشت آفتابگردان رفت که از این میزان ۳۱۷ تن کشت دیم و ۲۳۳ تن هم آبی بوده است.

کد خبر 15914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha