اولویت اصلی در توافق با دولت مرکزی محافظت از مرزهای سوریه است

سرویس سوریه - آلدار خلیل، عضو شورای اجرایی جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه (TEV-DEM) در اظهاراتی با اشاره به توافقات به دست آمده کردهای سوریه با دولت مرکزی عنوان کرد: اولویت اصلی در توافق با دولت مرکزی محافظت از مرزهای سوریه است.

به گزارش کردپرس، آلدار خلیل، عضو شورای اجرایی جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه (TEV-DEM) در اظهاراتی با اشاره به توافقات به دست آمده کردهای سوریه با دولت مرکزی عنوان کرد: «توافق کردهای سوریه با دمشق در راستای محافظت از سرزمین های سوریه از اشغال نظامی بوده و در ارتباط با آینده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه نیست. این توافق که حمایت روسیه را نیز با خود به همراه دارد در پی ورود نیروهای ارتش ترکیه به شرق فرات صورت گرفته است. دولت مرکزی سوریه در خصوص محافظت از سرزمین های کشور باید هوشیار باشد. از همین رو اولین و نهایی ترین هدف این توافق محافظت از مرزهای در برابر حملات ترکیه و نیروهای وابسته به ترکیه است. زمانی که این تهدید به پایان رسیده و ثبات به وجود بیاید، مسائل سیاسی و اداری را در دستور کار قرار خواهیم داد. اولویت امروزمان محافظت از مرزها است».

به نوشته KRDnews، آلدار خلیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: «بایستی دور میز مذاکرات نشسته و روند گفتگوها را آغاز کنیم. اگر این مسئله عملی شود در خصوص قانون اساسی کشور، نحوه اداره در داخل مرزهای ملی و همچنین نحوه اداره و کارآمدی شهرها می توان گفتگو کرد. تمامی اقدامات برای مذاکره با دمشق انجام شده است. هنوز هم آماده انجام مذاکره هستیم».

خلیل با اشاره به حضور نیروهای ارتش ترکیه در سوریه نیز تصریح کرد: «بهتر است در خصوص اقدامات ترکیه در سوریه تحقیقات جدی صورت بگیرد. اظهارات و ارزیابی های غیرواقعی به کار آنکارا و نیروهای وابسته به آن خواهد آمد. چیزی که در حال حاضر مشهود است عدم تاثیر گذاری نقش گارانتی کننده روسیه است. نقش گارانتی کننده ای که روسیه بر عهده گرفته است با توافقاتی که با ترکیه انجام می دهد همخوانی ندارد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 158539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha