سیاست قرن 21 دولت ترکیه سرکوب و تصفیه کردها است

سرویس ترکیه - عمر اوجالان، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به دستگیری 111 فعال سیاسی و مدنی کرد ترکیه عنوان کرد: سیاست قرن 21 دولت ترکیه سرکوب و تصفیه کردها است.

به گزارش کردپرس، عمر اوجالان، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به دستگیری 111 فعال سیاسی و مدنی کرد ترکیه و زندانی شدن 55 تن از این افراد در چند روز اخیر در دو استان شانلی اورفا و غازی عنتپ عنوان کرد: «این اقدامات یک قتل عام سیاسی است. صدها پلیس با حضور هلی کوپترهای نظامی به خانه های افرادی حمله می کنند که تنها فعالیت سیاسی انجام داده و در راستای مطالبه حق مشروع و دموکراسی مبارزه می کنند. فرد شماره یک این عملیات ها وزیر کشور ترکیه است. می خواهند با حملات چند جانبه، HDP را بیرون از فضای سیاسی بکشانند. با دستگیری نمایندگان مردمان کرد می خواهند علیه کردها فشار روانی ایجاد کنند. ما می دانیم که این سیاست به هیچ عنوان پیروز نخواهد شد».

به نوشته روزنامه اورنسل، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «راه حل مسئله کردها حرکت سازمان دهی شده، دستجمعی و مشروع است. دولت در جاهایی که سیاسیون قوی هستند تلاش می کند تا با دستگیری و زندانی کرد نقش و قدرت سیاسی آنان را کاهش دهند. کسانی که دستگیر شده اند سال هاست که در عرصه سیاسی حضور دارند. ما انتظار وجدان از دولت نداریم، زیرا سیاست قرن 21 دولت ترکیه ایجاد سد در برابر دستاوردهای کردها، سرکوب و تصفیه کردها است. با ذهنیتی روبه رو هستیم که حتی تحمل مصاحبه مطبوعاتی را هم ندارد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 148471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha