صاحبان اصلی شرق فرات اعراب هستند

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله شمال سوریه و منطقه امن در شرق فرات عنوان کرد: صاحبان اصلی مناطق شرق فرات در ابعاد گسترده ای 85 – 90 درصد اعراب هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و در اظهاراتی با اشاره به مسئله شمال سوریه و منطقه امن در شرق فرات عنوان کرد: اکنون نیز یک سازمان ساختگی را به وجود آورده اند به نام ارتش دموکراتیک سوریه یا همان SDG. در واقع این یک فریب است. این سازمان یک سرپوش است. این ها نیز هیچ تفاوتی با YPG و PYD ندارند. این چتری برای گروه های تروریستی است. یک گروه تروریستی دیگر که این گروه های تروریستی را زیر سایه خود گرفته و در برمی گیرد. با آنان همکاری کرده و بر این مسئله تأکید می کنند که "این ها ارتباطی با گروه های تروریستی ندارند". در حالی که همه این ها تو در توی یکدیگر هستند. 10 روز پیش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار کردیم و اکنون نیز احتمالاً دیداری حضوری خواهیم داشت. در آنجا نیز این موارد را مطرح خواهیم کرد. یک بار دیگر در این خصوص مذاکراتی ترتیب خواهیم داد. جناب ترامپ در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از شرق فرات اظهاراتی داشت که این ها عملی نشده است. ماه ها پیش در این خصوص سخن گفته بود ولی در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: نادیده گرفتن حقایق از سوی ما امکان پذیر نیست. همان گونه که در الباب، جرابلس و عفرین برنامه هایمان را خودمان طراحی کرده و پیش بردیم اکنون نیز یک منطقه امن در طول 422 کیلومتر از شرق به غرب و همانگونه که جناب ترامپ نیز اعلام کرده است در عمق 20 مایلی، این عمق می تواند 20 کیلومتر تا 30 کیلومتر هم باشد را در دستور کار داریم. قبل از هر چیزی این محدوده را ما با پاکسازی گروه های تروریستی بایستی به صاحبان اصلی آن پس بدهیم. صاحبان اصلی این مناطق نیز در ابعاد گسترده ای 85 – 90 درصد اعراب هستند.

اردوغان با اشاره به این که آمادگی هایشان تماماً در مرزهای سوریه به اتمام رسیده است خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از یک گروه تروریستی در مکانی که هیچ دعوتی از آنان صورت گرفته است موضوعی نیست که ما آن را نادیده بگیریم. حمایت هایشان از گروه های تروریستی YPG/PKK آشکار و واضح است. من تمام این ها را با رئیس جمهور آمریکا نیز در میان گذاشته ام. سلاح ها، مهمات و خودروهایی را که ما با پرداخت پول نمی توانیم از آمریکا خریداری کنیم به صورت رایگان به گروه های تروریستی تحویل می دهند. ما در الباب نزدیک سه هزار داعشی را از پای درآوردیم ولی متاسفانه با تبلیغات منفی بر این مسئله تأکید می کنند که ما اقدامی علیه داعش انجام نمی دهیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha