اقدامات برای تغییر بافت کُردی عفرین ادامه دارد

سرویس سوریه - دیده بان حقوق بشر سوریه در آخرین گزارشی که در خصوص وضعیت عفرین منتشر کرده است از تداوم اقدامات برای تغییر بافت جمعیتی کرد عفرین خبر می دهد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در آخرین گزارشی که در خصوص وضعیت عفرین منتشر کرده است با اشاره به تداوم اقدامات ارتش آزاد سوریه – ارتش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی کرد در عفرین و اسکان دادن اعراب و ترکمن های نزدیک به دولت ترکیه در آن منطقه عنوان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده 21 هزار خانوار از منطقه ادلب و حما به عفرین منتقل شده و در مناطق شراء و بلبله در منطقه کردنشین عفرین اسکان داده شده اند. بومی های کرد در منطقه بلبله در حال حاضر تنها 25 درصد از بافت جمعیتی این منطقه را تشکیل می دهند و 75 درصد دیگر این منطقه را اعراب و ترکمن هایی تشکیل داده است که از سوی ارتش ترکیه در این مناطق اسکان داده شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای ارتش آزاد سوریه با ورود با خانه های اهالی عفرین در خصوص آنان تحقیق به عمل آورده و خانواده های کرد سه تا پنج نفره عفرین را وادار به مهاجرت می کنند. خانه ها و زمین های اهالی کردی که از منطقه شاه سلطان سلیمان بیرون رانده شده اند به اعراب و ترکمن ها داده شده و اقدام برای تغییر بافت دموگرافیک در این منطقه به شدت ادامه دارد. بر اساس اخبار به دست آمده ترکیه در پی ایجاد یک کریدور ترکمن در مرزهای خود است که این موضوع را در عفرین پیش می برد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha