احمد ترک هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد

سرویس ترکیه - بولنت آرنج، معاون نخست وزیر و رئیس پارلمان سابق ترکیه و عضو کنونی شورای عالی مشاوران ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کلانشهرهای ماردین – دیاربکر – وان گفت: احمد ترک هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه هابرترک، بولنت آرنج، معاون نخست وزیر و رئیس پارلمان سابق ترکیه و عضو کنونی شورای عالی مشاوران ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کلانشهرهای ماردین – دیاربکر - وان از سوی وزارت کشور ترکیه به بهانه ارتباط با گروه های تروریستی عنوان کرد: من در بین این افراد تنها احمد ترک را می شناسم و به ایشان احترام قائل هستم. احمد ترک بر گردن من حقی دارد و آن هم این است: این فرد با ترور و گروه های تروریستی هیچ ارتباطی ندارد. این را به خوبی می دانم که احمد ترک خواستار صلح در کشور است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به صدور حکم زندان علیه جانان کفتانچی اوغلو، رئیس تشکیلات حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در استان استانبول نیز گفت: اگرچه وی را نمی پسندم ولی این را باید در نظر بگیریم، من یک حقوقدان هستم به این موضوع این گونه نگاه می کنم: اگر انتشار یک مطلب باعث انفعال در جامعه می شود بایستی در همان تاریخ علیه آن اقدام قضایی کرد. این پرونده در ارتباط با سال 2013 میلادی است اگر موضوعی بود در آن تاریخ بایستی پرونده تشکیل می شد. بعد از 6 سال از مسئله پرونده تشکیل دادن و در دو سه جلسه حکم صادر کردن را چگونه باید نگاه کرد؟ من در خصوص این که این حکم خوب است یا بد صحبتی ندارم. من می توانم او را دوست نداشته باشم و با هیچ کدام از پیام هایی که در فضای مجازی منتشر می کند موافق نیستم. ولی بایستی به آزادی بیان احترام گذاشته و نظرات مخالف را تحمل کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 147264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha