اگر نتوانید حمایت شهرداران کرد از PKK را ثابت کنید، دولت نیستید

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی دولت ترکیه در خصوص حمایت مالی شهرداری های دیاربکر – ماردین – وان از گروه PKK عنوان کرد: اگر یک شهرداری از یک گروه تروریستی حمایت مالی انجام می دهد و شما به عنوان دولت نمی توانید آن را ثابت کنید، دولت نیستید.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی دولت ترکیه در خصوص حمایت مالی شهرداری های دیاربکر – ماردین – وان از گروه PKK عنوان کرد: کسانی که شهردارها را برکنار کرده اند چنین ادعایی را مطرح می کنند. اگر یک شهرداری از یک گروه تروریستی حمایت مالی انجام می دهد و شما به عنوان دولت نمی توانید آن را ثابت کنید؛ دولت نیستید. اگر می توانید ثابت کنید بایستی این کار را هنگام ارتکاب جرم ثابت می کردید. همه از اتفاقاتی که در سور دیاربکر رخ داد مخالفت خود را اعلام کردند. حتی خود احمد ترک صراحتاً بیان کرده بود که مخالف حفر خندق هستم. در حالی که هنوز موضوع در دست تحقیق است شما اقدام به برکناری این نمایندگان ملت از سمت های خود کرده اید. این اقدام به هیچ عنوان درست نیست. هر انسانی که صاحب وجدان باشد این اقدامات را صحیح ارزیابی نخواهد کرد. این برکناری ها بیش از هر کس دیگری به نفع PKK خواهد بود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) باید میان خود و PKK فاصله بگذارد. ما بایستی با هر نوع ترور مخالفت کنیم. در بمب هایی که منفجر می شود صدها انسان بیگناه و کودک کشته شده است. چه سازمان باشد، چه حزب و چه شخص بایستی در برابر ترور مواضع مشترکی اتخاذ کنیم. باید از سیاستی که باعث تقویت ترور می شود خودداری کنیم. این مسئولیت تاریخی این روزهای ما است.

قلیچدار اوغلو همچنین با اشاره به روند مذاکرات صلح نیز خاطرنشان کرد: ما از ابتدا تأکید می کردیم که مکان مذاکرات صلح برای حل مسئله کردها اشتباه است. مکان حل این مسئله مجلس است. با رهبران قبایل کرد و نویسندگان کرد دیدارهایی داشتیم. به آنان نیز اعلام کردم مکان حل مسئله کردها مجلس است. یک دولت مشروع نمی تواند یک ساختار غیر مشروع را مخاطب خود قرار بدهد. نتیجه ای که اردوغان به بار آورد جنگ خندق ها بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha