در مقابل اقدام نامشروع حکومت ترکیه سکوت نکنید

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای در خصوص برکناری سه شهردار کلانشهرهای دیاربکر، ماردین و وان توسط وزارت کشور ترکیه، از مردم، سازمان های مدنی و احزاب ترکیه خواست در برابر این اقدام سکوت نکنند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای در خصوص برکناری سه شهردار کلانشهرهای دیاربکر، ماردین، وان توسط وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: شهردارانی که در دیاربکر با 63 درصد، ماردین با 56 درصد و وان با 53 درصد پیروز انتخابات شده بودند به دستور وزارت کشور ترکیه از سمت خود برکنار شده اند. همچنین علیه اعضای شورا و کارکنان شهرداری ها نیز عملیات های مختلفی صورت گرفته و تعداد زیادی از آنان دستگیر شده اند.

این یک کودتای جدید و آشکار سیاسی است. علاوه بر این، این یک اقدام خصمانه و آشکار علیه اراده سیاسی مردم کرد ترکیه است. وزارت کشور ترکیه حق و آزادی را دزدیده است. در دوران قیم ها تمام منابع شهرداری هایی که برای آنان قیم تعیین شده بود از جمله این سه شهرداری به اتمام رسیده بود. یک ویرانه قیم ها از خود به جا گذاشته بودند. قیم ها مرکز دزدی و فسادهای مالی شده بودند.

اقتدار سیاسی و وزارت کشور ترکیه برملا شدن دزدی ها و فسادهای مالی را که در دوران قیم ها صورت گرفته و باعث از بین رفتن منابع مردم این مناطق شده است را نتوانسته اند هضم کنند. نیروهای نظامی محلی نیز به دلیل این که از این فسادهای مالی در آن دوران بهره برده اند برای تسهیل در روند کنونی نقش ایفا کرده اند. در این اقتدار سیاسی ذره ای مشروعیت دموکراتیک باقی نمانده است. غصب اراده ملت و تغییر دادن روند انتخابات و تلاش برای به دست آوردن آن چیزی که در صندوق های رای نتوانسته اند به آن دست پیدا کنند به یک رویه حزب عدالت و توسعه (AKP) – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) تبدیل شده است. این اقدامات را ملت ما به هیچ عنوان قبول نخواهند کرد.

تمام مردمی که اراده اش به سرقت رفته، تمام احزاب حاضر در پارلمان ترکیه، تمام شهروندان صاحب وجدان، سازمان های مدنی، سندیکاها و اتحادیه ها و تمامی سازمان های و انجمن های دموکراتیک را دعوت به مقاومت می کنیم. دموکراسی تنها با اتحاد و مبارزه مصمم و مشترک جناح های دموکرات پیروز می شود. این تنها مشکل HDP و کردها نیست. مسئله تمام مردم ترکیه و تمام جریان های دموکراتیک است. سکوت نکنید؛ سکوت کردن تأیید کردن است.

کدخبرنگار: 30102

کد خبر 146067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha