فرمانداران از برگزاری مراسمات عروسی و عزا جلوگیری کنند

سرویس کرمانشاه _ هوشنگ بازوند بر نظارت جدی بر فعالیت تالارها هم تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان باید متوقف شود و فرمانداران باید در این زمینه نظارت جدی تری داشته باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" امروز شنبه در حاشيه جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا كه به رياست دكتر روحاني و به صورت ويدئو كنفرانس با حضور استانداران و روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه ميانگين رعايت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي توسط مردم بسيار كاهش يافته و با ورود نوع جهش يافته اين ويروس از شرق كشور در روزهاي اخير شاهد افزايش روند تعداد بسترهاي و مبتلايان به بيماري كرونا هستيم و عملاً كرمانشاه در آستانه ورود به پيك پنجم قرار دارد.

وي افزود: اگر همين روند ادامه داشته باشد در هفته هاي آينده با افزايش تعداد فوتي ها هم روبرو خواهيم شد، لذا بايد با تمامي جديت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنيم.

استاندار كرمانشاه گفت: با توجه به اينكه امروز آخرين جلسه ستاد ملي كرونا در دولت دوازدهم است، اما ما در استان كرمانشاه به لحاظ اينكه در شرايط كرونايي قرمز قرار داريم در روزهاي شنبه همچون گذشته جلسه ستاد مقابله با كرونا را تشكيل خواهيم داد.

وي در ادامه تصريح كرد: همه در جريان هستيم كه پيك پنجم كرونا در كشور از استان سيستان و بلوچستان شروع شد و در حال حاضر به منطقه غرب كشور رسيده و استان كرمانشاه نيز در شروع اول پيك پنجم قرار گرفته است.

مقام عالي استان گفت: متاسفانه شاهد هستيم كه روند بستري ها در استان يك روند صعودي را طي مي كند و تداوم با اين وضعيت از همه مردم استان مي خواهيم كه با جديت و مشاركت بيشتري پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت كنند. همچنين از اصناف و كسبه هم تقاضا داريم با توجه به وضعيت قرمز كرونايي استان، تمام شرايط ستاد ملي كرونا را رعايت كنند، زيرا در اين شرايط رستوران هاي مسقف و سرپوشيده به هيچ عنوان حق توزيع غذا را ندارند و در صورت مشاهده دستگاه هاي ذيربط و اصناف موظف به برخورد جدي با اين مشاغل هستند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان كرد: رستوران هاي مسقف و سرپوشيده فقط مجاز به تحويل غذا به صورت بيرون بر هستند و اگر غير از اين باشد در واقع حق الناس صورت گرفته و همه بايد تلاش كنند كه اين پيك را هم با همكاري همه مردم و دستگاه هاي اجرايي پشت سر بگذاريم.

وي با بيان اينكه ما از تعطيلي هيچ شغل و صنفي خوشحال نمي شويم، گفت: تاكيد ما بر تعطيلي مشاغل فقط به منظور سلامتي و تندرستي مردم است و طبيعتاً نمي خواهيم كه با تعطيلي صنفي، شغلي را از دست بدهيم اما در شرايط حاضر آنچه كه براي مهم و الزامي است رعايت پروتكل هاي بهداشتي است و از مردم عزيز استان مي خواهيم كه همچون گذشته نسبت به رعايت اين پروتكل ها و فاصله گذاري هاي اجتماعي توجه جدي داشته باشد.

مقام عالي استان ادامه داد: با بررسي شكل گيري روند پيك پنجم كرونا در استان هايي كه از مدت قبل دچار روند شيوع پيك پنجم شده اند، مي بينيم كه بعد از 20 روز روند فوتي هاي آنها افزايش پيدا كرده لذا با توجه به اينكه ما در استان در آغاز روند اين پيك قرار گرفته ايم براي جلوگيري از روند فوتي بايد نهايت اهتمام و جديت خود را با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي بكار بگيريم و نبايد بگذاريم كه ما هم در استان گرفتار اين روند شويم.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: از مردم بزرگوار استان مي خواهيم كه به خاطر سلامت و تندرستي خودشان و همچنين با توجه به خستگي كار كادر درمان پس از گذشت يك و نيم سال از روند شيوع بيماري كرونا، هر چه بيشتر به رعايت پروتكل هاي بهداشتي توجه كنند تا اين پيك هم با هزينه و خسارت كمتري پشت سر بگذاريم.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه تحت هيچ شرايطي نبايد آب و برق بيمارستان ها قطع شود، گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی، تمام نیروهای شرکت آب و فاضلاب، برق منطقه ای و توزیع برق هم باید در محل کار حضور داشته باشند و شیفت بندی شامل حال آنها نمی شود و اين دستگاه ها مي توانند با ظرفيت 100 درصدي از پرسنل و كارمندان خود به ارائه خدمت بپردازند و روند كار در بانك ها را به شوراي بانك هاي استان واگذار مي كنيم.

کد خبر 14396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha