کلاهبرداری از پناهجویان سوری، افغانستانی و عراقی در ترکیه

سرویس ترکیه - یک باند کلاهبرداری میلیون دلاری از پناهجویان سوری، افغانستانی و عراقی در ترکیه کشف شد.

به گزارش کردپرس، یک باند کلاهبرداری از پناهجویان در شهرهای بزرگ ترکیه، اقدام به کلاهبرداری از مهاجران و پناهجویان کشورهای مختلف به ویژه سوریه، افغانستان، و عراق کرده است. اعضای این باند از صدها نفر از مهاجران و پناهجویان در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، یوزگات، کریک قلعه، و قیرشهر کلاهبرداری کرده اند.

بر اساس گزارش «فوزی قزل قویون» از روزنامه حریت، این باند تبهکاری، میلیون ها لیر از خارجی ها برای معاملاتی مانند اخذ تابعیت ترکیه، اجازه اقامت، اجازه کار، و تمدید مدت اقامت افراد دریافت کرده است.

در میان اعضای این باند دو وکیل دادگستری، مشاوران سابق وزارت دارایی ترکیه، و کارمندان اداره مهاجرت ترکیه دیده می شوند. یکی از این افراد «جنک پینار» رئیس حراست اداره مهاجرت ترکیه است. همچنین در فهرست این افراد نام چهار نفر دیگر از کارمندان بخش های مختلف اداره مهاجرت آنکارا دیده می شود.

این باند با تماس با مهاجران و پناهجویان با بهانه این که برای آنها اقامت ترکیه خواهند گرفت، از هر شخص دست کم هزار و 500 دلار پول گرفته اند. همچنین این باند از انواع روش های جعل و دستکاری اسناد برای گرفتن اقامت برای برخی مهاجران استفاده کرده اند. برای مثال آنها برای دادن آدرس پستی به مهاجرانی که آدرس پستی ندارند، برای نوشتن هر آدرس از 150 تا 200 دلار پول گرفته اند. این آدرس ها نیز اغلب آدرس گورستان ها یا ساختمان های متروکه بوده اند.

گفتنی است هیچ مهاجر یا پناهجویی بدون داشتن آدرس اقامت رسمی در ترکیه که باید توسط سازمان های مربوطه تایید شده باشد، قادر به گرفتن اقامت موقت یا دائم در ترکیه نیست. همچنین باندهای کلاهبردری فراوانی در ترکیه با پوشش شرکت های مهاجرتی اقدام به کلاهبرداری از مهاجران و پناهجویان از کشورهای مختلف می کنند.

کد خبر 14280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha