تجمعات انبوه، کانون اصلی شیوع کرونا هستند

سرویس کرمانشاه _ فرماندار شهرستان هرسین در جلسه ستاد مدیریت کرونا ویروس این شهرستان حضور در تجمعات را مهمترین عامل شیوع کرونا دانست.  

به گزارش کردپرس؛ عبادالله کنجوریان اظهار داشت: عادی انگاری ها و عدم رعایت پروتکل ها در تجمعات به اوج میرسد و در این تجمعات عده ای از مردم وجود کرونا را فراموش می کنند.

کنجوریان عنوان کرد: با توجه به بررسی های بعمل آمده مراسمات فاتحه خوانی ، عروسی و دور همی های خانوادگی مهمترین عامل شیوع کرونا در شهرستان هرسین هستند.

فرماندار هرسین در ادامه بر نقش مهم اتحادیه ها و اتاق اصناف در پیشگیری از شیوع و سرایت کرونا تاکید کرد.

وی ادامه داد : اصناف و فروشگاههای بزرگ به محلی برای ایجاد تجمعات کوچک و شیوع کرونا تبدیل شده اند.

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد : متاسفانه تجمعات ایجاد شده در مغازه ها مدیریت نمیشود و لازم است مسئولین اتحادیه ها و اتاق اصناف با فرهنگ سازی و گفتگو با کسبه نسبت به جلوگیری از این تجمعات خطرناک جلوگیری نمایند.

عبادالله کنجوریان همچنین خواستار نظارت هرچه بیشتر بر رعایت پروتکل ها در تاکسی ها شد و اظهار داشت : با توجه به شکایات شهروندان متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی به پروتکل ها بی توجه بوده و حتی از ماسک هم استفاده نمیکنند.

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش افزود : با توجه به اینکه در سطح کشور تعداد زیادی از رانندگان تاکسی بعلت ابتلا به کرونا فوت کرده اند لازم است به منظور حفاظت از جان این قشر زحمت کش و مسافران آنان اجرای پروتکل های در تاکسی بشدت کنترل شود.

فعال شدن گشت های بازرسی و نظارت بر فعالیت نانوایی ها ، فروشگاههای بزرگ عرضه مواد غذایی ، رستوران ها ، ادارات دولتی ، بانک ها و پست بانک ها از دیگر موارد مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود.

کد خبر 13517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha