کردها دارای بیشترین نیروی شبه نظامی در سوریه هستند

سرویس جهان دکتر گیلبرتو آراندا می گوید نیروهای کرد سوریه دارای بیشترین تعداد نیروی شبه نظامی در سوریه هستند و نسبت به دیگر گروه های اپوزیسیون قدرت بیشتری دارند.

به گزارش کردپرس، دکتر گیلبرتو آراندا، استاد موسسه مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملی شیلی، در مصاحبه با نشریه ان تی این کشور تاکید کرده است که نیروهای اصلی اپوزیسیون در سوریه که ترکیه از آنها حمایت می کند، بسیار تضعیف شده و فقط بخش کوچکی از خاک سوریه در ادلب را در اختیار دارند.

او توانمندترین نیروی شبه نظامی در سوریه را نیروهای کرد دانست چرا که از نظر وی، نیروهای کرد سوریه، هم از نظر تعداد و هم از نظر کارآمدی نسبت به دیگر گروه های شبه نظامی مانند نیروهای اپوزیسیون سوریه قدرتمندتر هستند.

پروفسور گیلبرتو که کتاب «خاورمیانه؛ گذرگاه ابدی» را در توصیف خارومیانه نوشته تاکید کرد ترکیه نگران قدرت گرفتن نیروهای کرد سوریه است.

ادریس احمد، تحلیلگر انگلیسی نیز به این نشریه گفته است کردهای سوریه به همراه دولت مرکزی سوریه بیشتر قسمت های خاک این کشور را در کنترل خود دارند و شورشیان وابسته به اپوزیسیون و تحت حمایت ترکیه فقط بخش کوچکی از استان ادلب را در اختیار دارند.

کد خبر 12876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha