پس از دو روز از اعلام تصمیم دادگاه قانون اساسی گرگرلی اوغلو هنوز آزاد نشده است

سرویس ترکیه - وکیل پرونده گرگرلی اوغلو گفت تصمیم دادگاه قانون اساسی مبنی بر آزادی او هنوز به آنها ابلاغ نشده و او همچنان در بند است.

به گزارش کردپرس، با گذشت دو روز از اعلام تصمیم دادگاه قانون اساسی ترکیه مبنی بر آزادی عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده برکنار شده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) او هنوز آزاد نشده است.

بنابر گزارش بین النهرین، گرگرلی اوغلو که به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی به دوسال و نیم زندان محکوم، و از نمایندگی مجلس نیز برکنار شده بود، درخواستی مبنی بر بررسی مجدد این تصمیم را به دادگاه قانون اساسی ترکیه ارائه داد. دادگاه قانون اساسی نیز رای بر غیر قانونی بودن تصمیم دادگاه اولیه مبنی بر زندانی شدن گرگرلی اوغلو داد و در نامه ای از دادگاه کیفری قوجائلی خواست تا گرگرلی اوغلو را آزاد کند. با این همه پس از گذشت دو روز گرگرلی اوغلو همچنان از زندان آزاد نشده است.

بیشار آلیناک با اشاره به این که آزاد نشدن گرگرلی اوغلو تا این لحظه را باید جدی گرفت گفت: «تصمیم دادگاه قانونی اساسی به ما ابلاغ نشده است.»

او با بیان این که از جهت قانونی باید حق نمایندگی گرگرلی اوغلو به او پس داده شود، گفت: «من قوانین سیستم قضائی ترکیه را به دو بخش تقسیم می کنم. یک قانون جدا برای HDP و کردها و مخالفان واقعی حکومت اعمال می شود و قانون دیگری نیز مطابق روال عادی اجرا می شود. تصمیمات دادگاه درباره کردها کاملا خودسرانه و غیر قانونی است. این که نمایندگی گرگرلی اوغلو به خاطر بازنشر یک توئیت از او گرفته می شود بازتولید و نهادینه کردن فاشیسم، و قانونی کردن ایحاد ترس در جامعه است.»

او در آخر گفت: «تصمیم دادگاه قانون اساسی باید به دادگاه محلی و ما ابلاغ شود و ما برای این موضوع روز دوشنبه اقدام خواهیم کرد. اگر پاسخی نگیریم این پرونده را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارسال می کنیم.»

کد خبر 12764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha